Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg her inne som bare gir mm fra opprinnelig beholder? Syns det er så mye pumping, frysing og tining her at jeg blir imponert jeg:-)

Har aldri pumpet og dermed heller ikke fryst ned noe mm. Så jeg har hatt lillesnupp stort sett under armen hele tiden, ikke rart jeg ser fram til hun runder året og jeg kan sammen med henne vurdere hvor lenge vi skal holde på med dette:-)

Nå har hun sovet til veldig faste tider helt siden fødsel, så har hatt mulighet til både 2 og 3 timer i butikken med papsen hjemme. Men med en gang hun har våknet, har jeg innfunnet meg. Nå er hun jo selvfølgelig ikke så bråsulten på pupp når hun våkner, men jeg må jo være tilstede til måltidene hennes for en skvett..hun er 9 mnd.

Hun har også sovet fra 1900 siden hun var få mnd, så har også kunne flakset litt på kveldene.

Men pumper og fyser alle ammende mammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg. Eneste gang jeg ikke har gitt pupp er av og til på kvelden når jeg ikke har nok. Gir da NAN, hun er 3 mnd gammel. Har pumpet en gang, men det var pga spreng så det ga jeg ikke engang.

Mye styr med varming, koking ++

Skrevet

Jeg har pumpet 2 ganger faktisk... That`s it.. Var for å få vekk det værste sprenget når jenta var nyfødt. Ellers ingenting her nei... For jenta her har aldri villet drukket av flaske,aldri drukket mme og aldri drukket mm av noe annen beholder enn en pupp.... Så her har vi vært nesten bokstavlig talt "limt" sammen. Hun er 9,5 mnd.nå,så hun spiser jo fast føde for det meste,drikker vann av kopp og får mm av den berømte puppen... Men jeg vet ikke hvor mye lenger vi skal holde på... Vi får se om jeg og snuppa kommer til enighet... :) hi,hi...

Skrevet

jeg har aldri pumpet, puppene mine var upumpbare, til og med med med den nesesprayen hadde jeg problemer. Så jeg amma hele tiden (nå er jo jeg alenemor, så var jo stort sett der hele tida mens jeg amma også:), og når jeg var borte fikk hun mme. Angrer imidlertidig dypt på at jeg introduserte flasken såpass tidlig, for det ødela ammingen for oss. Lille latejenta foretrakk flaska framfor puppen etter hvert :(

Skrevet

Jeg har aldri fått dreisen på pumpa.

Hadde den med sist helg da jeg var bortreist uten "naturpumpa" hele helga da ;) ..forøvrig fikk hun mme den helga. Syns det er lettere å kjøpe mme til de tilfellene hvor jeg ikke er hjemme enn å sitte med pumpa i tre kvarter og få ut 60ml melk.

Så null melk i fryseren vår gitt!

Skrevet

Bare ammer her også...

Som deg har jeg fått et par timer på kjøpesenteret som ligger fem minutter unna, eller på kvelden etter at gutten min har lagt seg. Har aldri hatt behov for å pumpe meg.

Men jeg har følt at jeg har hatt lite mat i puppene om kvelden, så siste måltid før natta har han fått flaske helt siden 4 uker (nå 3 mnd). han drikker ikke mer enn 10-50 ml, så er vel egentlig unødvendig, men nå som han har lært å ta flaske tenkte jeg å fortsette.... Så nå får han mme flaske hver annen kveld som trening.

Om tre uker skal jeg bort og være borte over ett måltid, så det er kjekt å vite at han tar flaske. Men jeg har ventet så lenge på å få barn, så jeg føler at jeg har lite behov for "fri" fra gutten min, jeg! :o)

(Tar ham jo med overalt, det går så greit, så!) :o)

Skrevet

Så det var flere ja:-)

Nei, føler vel ikke jeg har det store behovet jeg heller i denne perioden av livet...

Og skulle det blitt aktuellt å gi av flaske til et måltid eller flere, ville jeg nok valgt mme..bortsett fra at lillesnupp ikke skjønner flaske da:-)

Skrevet

Ikke mange flaskene jeg har pumpet ut for alle 8 ungene tilsammen nei. De fleste av dem har bare fått rett fra puppen. Kan telle på hendene de gangene noen av dem har fått pumpa melk. Og mme har ingen av dem fått noen gang.

Skrevet

I starten måtte jeg pumpe, siden hun ikke ville ta puppen. Pumpet og ga på kopp. Dermed ble det også et lite lager i fryseren, siden hun ikke tok alt dette. I tillegg så måtte jeg gi NAN i 2 døgn, da de skulle skjekke om gulsotten var morsmelkindusert. Da ble det også naturlig nok endel pumping. Eller har jeg pumpet når jeg har vært ute på byen en gang, og en gang i et utdrikningslag, og en gang i bryllup. Nå om dagen pumper jeg og gir på flaske annenhver dag, fordi jeg skal ha henne til å ville ta flaske også (hun nekta fnemlig laske en tid).

Så ja- her pumpes det =)

Skrevet

Jeg pumper fordi jeg lager grøt på mm. begynte med grøt da lillebror var 4 mind. pga at han ikke var fornøyd med bare pupp. Ammet han av og til hver time... Han har aldri villet ta flaske og nå er han 5,5 mind. Tenkte jeg skulle lage middag til han på mm også i begynnelsen. Pumper stort sett bare det han trenger pr dag.

Hadde lyst til å levere på sykehuset siden jeg har utrolig mye melk, men siden jeg tar medisin hver dag så gikk ikke det (sukk).

Skrevet

Ingen pumping her i gården. Men nå spiser hun så mye mat pluss hun eeelsker vann, så det er ikke så mye amming lenger. helst på morgenen og litt på kvelden.

Skrevet

Det finnes ingen kjøpesenter her som vi bor... hehe....

;-)

Skrevet

Aldri pumpa.. har ikke pumpe heller! tassen er 4,5 mndr nå..

Skrevet

Jeg pumper og har i fryseren. Har en hobby hver mandag fra 1830 til 2130. Det er midt i kveldsstellet. Begynte med hobbyen igjen da gutten var 4 mnd. Når jeg er borte får pappaen gitt flaske. Det setter han pris på siden det skaper ekstra nærhet de to imellom...

Pumper meg når jeg kommer hjem om kvelden. Har da til et måltid siden jeg har hoppet over ett. Melka ligger i frysern i en uke til neste mandag. Foreløpig en evig ring.... Det er litt deilig å ha en hobby hvor jeg er "alene". Resten av uka er gutten med meg over alt og alltid. (Eneste er at jeg nesten får litt separasjons angst.)

Skrevet

Pumpa meg ein til to gongar for dag frå junior var fire veker til han var 11 veker, så eg føler at eg har gjort mitt på den fronten. Gjekk ut i praksis då han var fire veker, noko eg absolutt ikkje anbefaler, og var vekke frå han i opptil seks timar pr dag, fire dagar i veka. Men sidan har eg ikkje pumpa meg ein einaste gong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...