Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Hva skal et normalt blodtrykk ligge på? Ser på helsekorte at mitt har økt litt hver gang.. Først lå det på 115/65 Så på 125/65 Så på 125/70 Så nå sist gang på 125/75. Er det normalt? Jordmor spurte om jeg hadde noen hevelser i kroppen. Kan det hende hun spurte om det fordi hun kanskje tenkte på svangerskapsforgiftning? Har høyt blodtrykk i familien..
AnneKnutsdotter Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Dette er helt normale blodtrykk alle sammen!! Det er vanlig at det er litt lavt i begynnelsen og at det siden stiger litt, akkurat slik som det har gjort hos deg!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Hei. Du har jo hatt en lite økning, men tror ikke det er så uvanlig akkurat. Jeg begynte på 130/80, og endte på 150/95 forrie svangerskap. Var inne på sykehuset pga mistanke for svangerskapsforgiftning, men det var ikke det. For at det skal være mistanke om sv f. må du ha proteiner i urinen, mye væske i kroppen, og høyt blodtrykk
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Hei. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning tre ganger. Blodtrykkene dine er helt normale!!! Legen min spør alltid om jeg har vann i kroppen selv om trykket er lavt. Du må ha flere symptomer på en gang hvis det skulle være svskapsforgiftning, så bare ta det med ro. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå