Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Lurer på hva dere har tenkt å gjøre her, dere som er i samme situasjon? Samboeren har to barn fra før, for meg blir dette den første. Blir litt rart å skrive på at vi har fått en gutt/ jente, og den og den har blitt storesøsken. Føler det blir litt rart da jeg ikke har barn, og veldig mange som jeg kjenner til som ikke er i nærmeste omgangskrets ville fått sjokk og trodd at jeg har to barn fra før. Men vil heller ikke stenge barna hans ute på noen måte, er bare det at de ikke akkurat gleder seg til å bli storesøsken (bor med moren og hennes samboer). Har et greit forhold til ungene hans, men er det sånn at søsken alltid bør være med i disse snnonsene?
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Vi fikk bilde på trykk i avisa der det sto at jeg og mannen hadde fått en sønn og at .... hadde blitt storesøster. Hun er jo en del av familien selv om hun er hans og ikke min, så jeg så ikke på det som noe problem. De som kjenner oss visste jo at det var min første, de andre "driter jeg i"....
Denise:-) Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 synes det er helt naturlig at storesøsken er med i annonsen. Kan jo hende at babyen blir mer stas for dem, dersom de blir mer innvolvert.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg synes også de skal bli tatt med. De blir jo storesøsken! Og som hun over her sier så vet vel de nærmeste hvordan forholdene er, og resten kan du vel bare drite i?? Synes det er mer unaturlig om dere IKKE hadde tatt dem med...
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg ville nok tatt med de to søsknene ja!
Snupidupi Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Du kan jo evnt skriv halvsøsken... om du ikke syns det bi rart da...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 ville dere oxo hatt de m på bildet el at manen min og jeg og baby på bildet så skrive under at de er blitt stor søsken
tutsi 77 Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg ser på det som en selvfølge at min stesønn skal stå i annonsen..vi er en familie inkludert han..Nå bor han over 50% hos oss..Dette blir mitt første barn, men jeg ser det som vi har 2 barn i vår familie. Tror det er veldig viktig at stebarn blir mye inkludert ellers kan det lett bli sjalusi og en unaturlig stemning mellom barna. Men du må jo føle på det selv..Hvis du føler det blir helt feil syns jeg ikke du skal føle deg presset til noe..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er i den situajonen at dattera mi ble storesøster hos faren for noen måneder siden. Jeg tror at det ville blitt sterkere reaksjoner hvis storesøstra ikke hadde blitt nevnt i annonsen. Og jeg må innrømme at jeg ville blitt litt lei meg. Tror det er viktig at alle søsken, om det er hel eller halv, blir husket. Det er jo ikke deres feil at foreldrene ikke er sammen.
mom-to-be Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er i samme situasjon som deg. Har faktisk tenkt litt på akkurat det, og vi kommer sikkert til å nevne at tidl barn har blitt storesøsken, men jeg vil ikke ha dem med på bildet!
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 Klart min stedatter skal være med! Hun vil jo være babyens søster og er min manns barn. Dette handler om flere enn meg.
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Her pleier alltid barn fra før være med i annonsen.Blir jo helt feil å lukke de ute spør du meg.De er jo søsken på barnet. Men dere kan jo velge å ikke ha bilde i avisen,da er det jo bare foreldrenes namn som står der.
#butterfly# Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 Selvfølgelig hadde jeg inkludert de.. der jo søsken!!!!!!! sånn er det bare.. er det noe man kan velge bort altså.......?? Det er barn vi snakker om her.. og en famileforøkelse... halv/hel/ste eller hva det skulle være.. søsken er det..
xpecting Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Syns det er utrolig eksluderende og egoistisk å ikke ville ha med søsknene! Er selv i den situasjon at mine døtre ble storesøstre hos sin far og ikke nevnt verken i annonse eller ei ble de invitert i bryllup når de giftet seg på nytt. Barn har ingen forståelse for at de ikke skal være likeverdige søsken til pappas nye barn - selv om de bor mest hos mor. Det er faktisk utrolig sårende - uansett alder - å bli utestengt fra et fellessakp som en familie tross alt er! Ta evnt. bare bilde av bayen og verken foreldre eller søsken, men nevnt alle!
Love2bemom Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 Er ikke i samme situasjon,men ville nok tatt med navnene til evt søsken,i allefall hvis far har kontakt med barna sine! Men å tatt de med på et evt bilde vet jeg ikke...hvis de hadde bodd hos oss,selvsagt,hvis ikke,tror jeg at jeg hadde holdt meg til å skrive x har blitt stolt storebror osv...De er jo søsken da!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #17 Skrevet 19. oktober 2006 ta de med.. De er da søsken om du ikke er mora! Lykke til.
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 ta med ungene! Det hadde jeg gjort. De har jo blitt storesøsken! Hva andre i din nærmeste omgangskrets måtte tenke er vel helt urelevant?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #19 Skrevet 19. oktober 2006 Hei For en del år siden var jeg i samme situasjon som deg og valgte å ikke skrive hans barn som søsken i avisa og skal si det ble mange reaksjoner på det ja....Men nå så hadde jeg absolutt tatt de med jeg var nok litt umoden og egoistisk den gang desverre:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #20 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg ville tatt de med. Er selv skilsmissebarn og det var utrolig trist å ikke bli inkludert. Man har behov for å føle seg velkommen både hos mor og far. Barna kan ikke hjelpe for at foreldrene går hver sin vei...og blir man sammen med noen som har barn fra før, så må man akseptere at de også blir en del av familien =0)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #21 Skrevet 19. oktober 2006 jeg har det omvent jeg har barn og sambo ikke.han mener vi skal ta bilde av oss to og barnet å skrive at hun er storesøster på.men nå går hun på skole oxo så ikke sikkert hun får blitt med i alle fall da el vis hun er hos faren.. hva mener dere om det
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #22 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har flere halvsøsken i min egen barneflokk og alle de ville blitt ekstremt såret om ikke de var blitt inkludert hele veien. Har aldri tenkt over at det er et alternativ å ikke skulle ha alle med en gang. Bruker ikke adri ordet halvsøsken heller, utenom denne forklaringen da. Søsken er søsken uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå