Gå til innhold

vært hos gynekologen i dag å sjekket babyen!

Anbefalte innlegg

er 33+1 i dag og snuppa veier 2700gram alt. og i følge måleren liggeren hennes størrelse og vekt på det det skulle gjort om jeg var 34+5 i dag. legen sa at jeg måtte regne med at hun kom til å veie ca 4000gram når hun kommer, men jeg skal inn på nytt igjen om 3uker å sjekke hvordan hun ligger ann i forhold til ukene da.

Hatt så sinnsykt mye vondt i magen og bekkenet dreper meg snart, så han sa at hvis det ikke var bedre til neste gang, så skulle han henvende meg til sykehuset ang å bli satt igang litt før. Så kansje det blir en november jente isteden da. hehe. :D

hadde ikke gjort no, er så lei å sliten nå.

Dere gjort i dag da damer??!!

Fortsetter under...

Bra at alt va bra da... ekke bra med ondt bekken... håpa det går sæ tel eller at snuppa får kom i november...

Har vaska litt klea og rydda ulitt i dag... ellers bærre slappa av... har ondt i bekkenet og restn av kroppen etter en slitsom bytur i går...

Hei du!!!

Dette var vel gode nyheter??? 4000 gram til fødsel er vel ikke uvanlig vel, syns mange får det jeg...... Tror nok jeg får det også, min var også større enn gjennomsnitt på ul i uke 27 og hun sa at han ant blei litt stor..... men men :-)

Men så bra at du får sjekka opp så godt da!! er det privat ul og sånn eller??

også blir det kanskje ei november jente.... det kunne i grunn jeg også tenkt meg ;-)

Wow, det var da nyheter... så spennende! Tenk så rart at det nermer seg sååå fort.

Leit å høre at du har vonter, men veldig bra at de tar ting seriøs og faktisk kan vurdere igangsetting.

Jeg er litt i samme båt, var på UL 29+5 (32+4 nå) og blev estimert til 1900 gr allerrede da, skal tilbake 1 mnd innen termin og da får han sjekke vekten igjen. Hviss den fortsatt ligger langt over normalen så må han henvise meg videre har jeg bestemt! Den ligger og i seteleie...

nej men tenk, du kan kanske blir ferdig fortere en man trudde :)

ble estimert i uke 30 jeg og da var hun 2100 allerede da. hehe..

Nei hvis hun blir 4kg så skal jeg ikke klage, første jenta var 3720 og synes ikke hun var såå stor..

Går ikke til privat, er en gynekolog som er på samme stedet som jordmoren min og de samarbeider. så hadde blandt annet hoved ultralyden min der i uke 17.

Ja er så deilig at de tar meg seriøst, er så glad jeg har de å henvende meg til. føler meg trodd og tatt vare på da ja..

Ja tenk det er 50 dager igjen til termin, men hvis jeg blir satt i gang si i uke 37 så er det jo bare 29dager.. wæææ det har jeg ikke tenkt på.

Takk for alle lykke tilène jeg fikk av dere.. trenger det.. og setter pris på det.. :D

Annonse

gutten min veide 1300g i uke 30, så legen mente det blir ca 3500 når fødselen nærmer seg. så snakket vi litt om det med vekt og at mange får ganske tunge barn.. da mente hun at det er ikke VEKTEN på bebisen det kommer an på, det er størrelsen på hodet. så med mindre hodet er for stor, blir det ingen problemer ved fødsel, selv om barnet skulle veie 5kg! :)

ja er jo sant det.. men tenker ikke sånn veldig på om fødselen blir ille om jeg får et stort barn.. men min venninne fikk en gutt på over 5kg og 56cm og hun fikk høre så mye om hvor stoooor baby hun har og hun måtte flere ganger til samtale med helsestasjonen for at de skulel sjekke at hun ikke matet han for mye siden han er så stor fra før og sånn.. hun ble ganske psykisk nedbrutt til slutt..

Uannsett så må jeg jo si at man ser ikke akkurat for seg å skal få en baby som tilsvarer 2mnd når den blir født i størrelse og sånn.

Men grunnen til at jeg får det sjekket er for at den skal være stor nok og klar til å eventuelt komme 3 uker før pga plagene mine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...