Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter inn fra 1 trim. Er 7+4 og konstant kvalm. Dere som var plaget av kvalme, når ga den seg? Noe tips på mat? Alt byr meg imot. Spesielt middag/middagslukt.. Elles har jeg ømme bryster, men ingen mensmurring som alle snakker om. Bare litt stikkninger av og til. Er det flere her som IKKE hadde disse murringene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke hatt murringer.

jeg var kvalm de tre første mnd..

mat hjalp mpt kvalmen min så jeg kunne spise alt:p

Skrevet

jeg er 17+0 i dag... spyr innimellom om morgenen etter frokost, men så gir det seg rett etter at jeg har spydd...

Skrevet

Hei!

Jeg var også veldig kvalm de tre første mnd. Men kastet aldri opp.. Lukten av middag gjorde meg også utrolig kvalm! Jeg spiste veldig mye rista brød. Syns det var kjempegodt=) Tok også ingefær tabletter, men veit ikke hvor mye det hjalp egentlig..

Å spise når en er sulten hjelper også, jeg måtte spise med en gang jeg kjente jeg blei sulten, ellers blei jeg kjempedårlig!

Er i uke 18+6 å det er fortsatt middager jeg ikke klarer, som kjøttdeig og kylling=(

Lykke til videre!

Skrevet

Oj, så lege kvalm. Frister å stikke fingrer i halsen..... Får det ikke til:(

Skrevet

Jeg har alltid overlevd på Maaruds popcorn både mot kvalme og halsbrann! Det er tørt og salt på en gang, så det har gått veeeeeeeldig mye popcorn i det siste! ;)

Skrevet

Jeg har aldri hatt murringer mens jeg har vært gravid, bare under fødsel og SA...

Kvalmen ga seg for min del ca i uke 14-15... Kjenner det av og til en sjelden gang enda, men lite. Har aldri kastet opp!! :)

Skrevet

Jeg er i uke seksten nå, og er mye kvalm om morgenene. I dag er faktisk første dagen på nesten en uke at jeg ikke har vært kvalm og spydd om morgenen. Har begynt å spise litt kjeks som står på nattbordet mitt hver dag før jeg står opp. I dag hjalp det i alle fall. Har fått tips og støtte fra mange her inne, som sier at det ikke er noe å bekymre seg for, det at man er kvalm. Noen er kvalme hele svangerskapet, og andre til og med uke 20. jeg håper uansett at kvalmen min vil gi seg nå... er ikke gøy å kaste opp hver morgen!

Skrevet

Hei! Jeg var veldig kvalm rundt uke 5-7, kastet opp mange ganger for dagen. Jeg fikk tips fra Ullevål Sykehus om å prøve Postafen (reisesyketabeletter), det hjelper ikke alle men er ufarlig. Jeg prøvde også akupunktur, og etter 4 behandlinger var det hele over! Bare litt uggen når jeg ble sulten. Kan anbefales på det varmeste å prøve!

Skrevet

Var ekstremt plaget fra uke 6 til 12-13. Spydde konstant og fikk ikke i meg mat eller vann. Nå er jeg uke 15, snart 16, og spyr fortsatt. I dag ble jeg 100% sykmeldt. Er bedre form totalt sett, det er lengre mellom hver gang jeg ligger rett ut, og når jeg er bra, er jeg i stand til å gjøre enkle oppgaver.

Sikkert ikke det man har lyst til å høre når man bare venter på at det skal bli bedre, men sånn er det bare for noen :) Jeg venta som en gal på uke 12, for ALLE sa det ble "bedre da" My ass! Det ble ikke det for meg, og jeg ble utrolig oppgitt over det. Nå har jeg avfunnet meg med situasjonen, og jeg klarer å leve med det. Men gleder meg ikke til å bli gravid igjen etter dette, for å si det sånn!!

Håper det går bedre for deg, HI! :)

Klem

Skrevet

Hei. Jeg er i uke 19 og er fremdeles kvalm og kaster opp inni mellom, og jeg har hatt dette i to mnd nå, så jeg er ganske så drit lei. Håper hele tiden at det skal gå over, men den gang ei. Har fine dager inni mellom da. Ullevål anbefalte akupunktur, så jeg tenkte jeg skulle prøve det. Lykke til videre.

klem

Skrevet

Jeg var aldri konstant kvalm, men er kvalm fremdeles nå, er 16+0 i dag....

Eplejuice og farris har hjulpet for meg. Og epler. Og så har det vært enklere å spise feit mat (hamburgere, pommes frites ol.) enn mer sunn mat som wok og fisk og sånn. Ellers har jeg hørt at kapteinkjeks hjelper for noen.

Jeg har hatt murringer, men tror det er helt normalt og ikke ha det også.

God bedring fra kvalmen!

Skrevet

Hei:)

Jeg var konstant "bilsyk" fra uke 6 til 15. Var hellig overbevist om at jeg aldri skulle gå gravid igjen! Det var i perioder aller værst om kvelden! Lukter hjemme var tøffest, derfor var det deilig å gå på jobb! Det hjalp med mat idet jeg puttet noe i munnen, men kvalmen var tilbake etter 5 min!

Plutselig en dag i uke 16 var det en hel dag uten kvalme, det var feiring i hjemmet!!!

Det går over! Hold ut og hold deg aktiv! Føler med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...