Gå til innhold

Hva skal hjerterytmen til barnet ligge på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen, og da slo hjertet til babyen 125 ganger i minuttet. Er det helt greit. Pleier å være oppe i 145!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at alt mellom 120-160 er normalt (stod faktisk på min side når jeg logget på BIM), er 28+0 i dag.

Skrevet

jeg har hørt hjertelyden tre ganger, men fikk bare vite en gang hvor mye den lå på... da lå den på 148

Skrevet

Det er helt vanlig at det varierer i de ulike målingene. Hjerterytmen går ned når baby sover f.eks. Når det er mye aktivitet slår hjertet fortere, akkurat som på oss! Alt mellom 120 og 160 er normalt som tidligere nevnt her.

Skrevet

På de to siste kontrollene mine har barnets hjeterytme vært 135 og 136. I følge legen er det helt normalt.

Skrevet

Jeg har hørt ned i 125 på mitt knøtt,, men som regel ligger slagene på 132.. Du har nok hørt knøttet ditt i sovesituasjon,, da har de ekstra lave hjerteslag...

Skrevet

Hvis du måler hjertelyden over lengre tid, vil du merke stor variasjon i rytmen. Sist jeg var gravid målte de sammenhengende i 10 minutter (de gjør det også før fødselen), og i løpet av de minuttene svingte det fra 120-170, og det var helt normalt.

Ikke bekymre deg!

Skrevet

Legen min sa at mellom 120-160 var normalt. Man kunne bli bekymret hvis den gikk ned under 110.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...