Gå til innhold

hei, ny her;)

VinterSol+2

Anbefalte innlegg

heihei.

jeg har akkurat tatt en positiv test, så da må man jo regne med at jeg er gravid.. eller smelt på tjukka, som jeg liker å si.

det er jo en fantastisk ting, men da virker det jo som om jeg får termin midt i eksamen da. det er jo fantastisk.

denne våren skulle jeg egentlig ta eksamen ved to forskjellige høgskoler, ettersom jeg måtte utsette 15stp i fjor pga en trafikkulykke..

men for å være litt realistisk kan jeg vel slå fra meg det nå..

-uansett, jeg går på med friskt mot nå, og satser på at jeg skal klare både å være gravid og student og student med lite barn.. heldigvis har de bra studentbarnehage her og sånn!

Er det noen flere som studerer ved høgskolen i telemark her da?

Fortsetter under...

hei:)

jeg går på notodden. enn deg selv?

Jeg har bare nettopp funnet ut at jeg er gravid da, er 4+1 i dag, i følge denne kalkulatoren..

jeg har surret litt noen år når det gjelder studier,så jeg hadde virkelig håpet å bare bli ferdig med en bachelor denne gangen.. men så blei jeg altså gravid nå allerede første året! kan hende jeg må revurdere hvilke dag jeg tar neste år ja.. men ser an formen litt, siden jeg har termin i juni, får jeg forhåpentligvis litt sommer å "komme meg på" etter fødselen.. hvordan er det med permisjonsordning hvis man får ut i full permisjon?

Som student lønner det seg, så vidt jeg har forstått, å fortsette å studere...?

*kikke på lånekassa*

Heia. Syns reglene hos lånekassen er rotete, og venter på svar på spørsmål jeg har stilt dem. Man kan ha permisjon i 42 uker, da får man alt lån og stipend som stipend pluss at man får 1290 kr. ekstra per måned, I tillegg får man engangsstønad på 33000 tusen fra Trygdekontoret. Må være student for å få denne støtten, Lånekassen sier at de ikke stiller noen krav til studieprogresjon når du føder, så egentlig virker det ikke som man trenger å ta permisjon da, men er jo greit da hvis man er sikker på at man vil være hjemme med babyen. Du må iallefall være tatt opp på et studie før du tar permisjon. hvis du blir ferdig med et studie til våren, må du sørge for å også være tatt opp til et studie til høsten for å fortsette å få støtte. Etter opptak kan du søke permisjon. Dette har lånekassen selv sagt til meg. Etter permisjonen trenger du visst heller ikke fullføre studiene for å få alt lån og stipend som stipend, hvis du skulle komme på andre tanker. Det jeg lurer på er om jeg kan ta permisjon, så ombestemme meg og likevel ta eksamen, evt. motsatt: Gå for å fortsette med en liten en, men ta permisjon hvis det blir for slitsomt. Det har jeg ikke fått svar på.

Jeg går i Bø forøvrig!:) Har termin i februar. Gratulerer med graviditet. jeg var skeptisk i starten, men nå gleder jeg meg veldig til å bli mor!:) Han ligger å sparker i magen nå:)

Oi, så gøy det må være når han sparker:)

Jeg tror du kan gjøre det på den måten du sier.. prøve, og heller gå ut i permisjon.. de fleste papirene må jo likevel leveres inn etter at barnet er født..

jeg ble så glad i dag, jeg fant de foreløpige eksamensdatoene, og den siste er 4 uker før termin!! da håper jeg at jeg klarer meg:)

Hm.. hold kontakten her inne da, hadde vært koselig å holde kontakten med flere gravide/med småbarn på skolen.

har du kommet langt i utdanningen? jeg skal ta en såkalt fri bachelor jeg, så jeg antar at jeg må hive meg rundt nå til uka for å ordne opp i fag osv for neste år... håpe jeg fortsatt har plass til høsten, lissom!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...