Gå til innhold

September: Tannpuss...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør akkurat sånn som dere vi :)

Prøver å få ham til å le, men nå ler han med munnen igjen når han ligger på stellebordet. Blir mye skrik og skrål, men får pusset litt hver dag. Vil gjerne ha råd om hvordan gjøre dette!

Vurderte å kjøpe en elektrisk. Da blir det jo pusset litt mens han suger på den.

Ask gjer akkurat som Trym. Vi kjøpte to tannbørster, men då vil han holde begge to sjølv.

Det einaste som fungerer hos oss er å la han pusse mine eller pappaen sine tenner samtidig som vi pussar hans, men det fungerer til gjengjeld skikkelig bra!

Annonse

Snuppa vår også er helt umulig når det gjelder tannpussen.

Når jeg sier "nå skal vi pusse tenner" så gaper hun høyt, men et lite øyeblikk etter at jeg har fått inn tannbørsten så bare suger hun på den. Blir hyling når jeg da skal pusse. Har prøvd med flere tannbørster og at hun pusser mine, ikke noe hell. Kanskje jeg skal kjøpe elektrisk tannbørste.... det var jo kanskje en ide.

I mellomtiden så får det bare bli hyling - de 2 tennene hun har skal pusses!

Med en gang Andrea fikk tenner, begynte vi å synge Aaaaaaaaaaaaaaa-sangen. Fungerte fint en stund, nå lukker hun munnen om børsten, og vi forsøker å pusse litt selv om vi ikke helt ser hva vi gjør. Krysser fingrene for at det er tilstrekkelig XXX

Leste i Gro Nylanders "Hva nå lille venn" at man kan gni tennene med tørkepapir (s. 66) , og gi dem en fluortablett- har ikke forsøkt det selv...men kanskje det kan være til hjelp for noen av dere andre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...