Gå til innhold

"Overaktiv" baby i 20. uke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen av dere som kjenner spark hele dagen rundt 20 uker? Den lille sparker saa hardt at fjernkontrollen hopper paa magen (vel nesten... man kan tydelig se at den beveger seg opp og ned). I dag tidlig vaaknet jeg av at den hadde svoemmetime eller noen saant. Den beveget seg fra side til side saa magen boelget opp og ned. Jeg har kjent liv i 5 uker allerede saa jeg regner med at den bare blir sterkere og sterkere (er foerstegangsfoedende), men er det normalt at den er SAA aktiv? Ultralyd i neste uke heldigvis...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada!!! ta det heeelt med ro!

dette er bare bra tegn!

er 18+6 saelv og var hos jordmor nå. babyen var så aktiv at hun ikke klarte å måle hjertelyden engang, men hun bare lo og sa at det er langtfra unormalt eller farlig!

det er bare slitsomt noen ganger!!!

min første var likedann, kjempeaktiv i magen men heldigvis roligere da hun kom ut... ;)

Skrevet

hei!

sånn hadde jeg det også, nå er jeg snart i uke 28, og det er slitsomt til tider. jeg har morkaka liggende bak mot ryggen, og da kjenner man spark tidligere og tydligere enn de som har morkaka forran, for da blir den litt støtdemper! så bare vent, den blir sterkere og sterkere:)

Skrevet

hei, den hørtes jo veldig livlig ut :) jeg har ikke peiling hva som er normalt, og er helt i sjokk selv over at jeg alt kan kjenne ungen min. er 18+5, og kan både se og kjenne at babyen beveger seg. trodde ikke det var vanlig så tidlig, men tydeligvis :) synes det er godt å vite at det fremdeles er noe der, og at det lever ;)

Skrevet

Hei!

Har en sånn en jeg også! Jeg er 23 uker nå og dette startet allerede i uke 17. Og sparkene blir bare sterkere og sterkere!:) Det er full aktivitet til alle døgnets tider. Jeg har noen venninner som er omtrent like langt på veg, men de kjenner nesten ingenting, så dette er vedlig individuelt. Hvis du er ganske slank er det større sjanser for å kjenne så mye liv, det var det jordmor og lege sa til meg. Har man mye fett rundt magen er det ikkje så enkelt å kjenne noe gjennom... Høres ganske logisk ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...