Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er litt treg av meg, og sent ute med å sjekke opp i dette med når/hvor vi ev skal på fødselsforberedende kurs. Har hørt om flere andre 1.gangs som ikke synes det er vits i... men dere andre? Blir man klokere av å betale nesten 1000,- for å "mase" i 6 timer i strekk...? :-) Er veldig usikker på om vi skal... Trenger vi det, liksom... :-|
silena Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg kan innrømme at jeg ikke fikk ut så veldig mye av kurset fordi jeg har lest bøker om svangerskap osv..men mannen min tror jeg hadde god nytte av det. Tror han føler seg mye tryggere nå på hva som skjer.
Skrømti Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Sist lørdag var vi på kurs på SUS, det var sånn endagskurs. To jordmødre som snakka, vi så to videoer, fikk omvisning på føden og barsel. Jeg for min del hadde en topp dag!! Mye hadde jeg jo lest før, men det var liksom ikke det som var poenget for meg. Det var bare så godt å høre på jordmødrene som snakka, hele settingen liksom. Veldig kjekt å få omvisning på føden. Sånn sett så "trenge"r du det kanskje ikke, men jammen var det ikke kjekt!
solstråle:-) Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Kan bare snakke av egen erfaring, og vi er veldig glade for at vi dro på kurs før vår førstefødte kom til verden. Fikk grundig gjennomgang av alle mulige ting som kunne skje i løpet av fødselen. For oss viste det seg å bli en del komplikasjoner, og dermed følte vi oss kanskje litt mer rolige etter å ha gått gjennom mulige hendelser på forhånd.
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Min erfaring er at hvis du har lest mye og snakket mye med andre som har født er det ikke nødvendig for deg med kurs. Ikke noe nytt for meg der. Men mannen leser som regel ikke så mye, så kanskje han kan ha behov. Vi møtte folk vi har god kontakt med i dag på dette kurset, så det er den siden av det også.
Vimsetrollet Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Tror ikke du får vite noe på kurset som du ikke kan spørre jordmor om, men jeg synes alikevel det var greit. Fikk vite en del ting som jeg rett og slett ikke har kommet på å spørre om selv + at jeg har fått meg mange gravide venner... Vi møtes på kafè en gang i uka, og det er veldig kjekt!!
Tess30 Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 syns det va kjempebra å være på sånn kurs!! Førrde om man har lest ting sjøl---Annbefales fra mæ ihvertfall!
Mayken Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Samboer og jeg har vært på svangerskapskurs. Kostet ikke mer enn 500kr da. Gikk over 2 kvelder. Følte vel at vi visste det meste fra før, sambo syntes det var litt kjedelig, de snakket så generellt liksom. Men syntes det var greit å være med på, fikk jo vite ting jeg ikke visste om fra før også. Pluss at jeg synes det var koselig å gjøre noe sammen med sambo, noe som har med forberedelsen til tulla vår kommer, annet enn å bare pusse opp hele tiden.
suna-78 Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Det er nok litt forskjellig rundt omkring, men i kommunen jeg bor i var kurset helt fantastisk! Vi var på 10 timers kurs fordelt på 2 dager, med 5 par. Kurset ble holdt av jordmor og helsesøster og de utfylte hverandre veldig bra faglig. Vi ble kjent med flere i samme situasjon og hos oss var det absolutt lagt opp med tanke på pappaen også ; ) Vi betalte 550 kr, det er ingen pris synes jeg, det er det virkelig verdt. Jeg for min del fikk mye mer ut av dette enn å lese bøker på egen hånd. I etterkant skal vi alle sammen møtes en gang til før jul når alle babyen er kommet ; ) Vi har ulike behov, lykke til videre ; ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå