Gå til innhold

Trening

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått inn i 12. uke og lurer på hvordan det er med trening. Har vært veldig sliten de første ukene, og dessuten veldig redd for SA, så jeg har kuttet ut alt som har med hopping og store anstrengelser å gjøre. Men, nå begynner formen å komme seg, og treningssavnet dukker opp. Synes det er vanskelig å orientere meg mht hva som er greit og lurt å gjøre av trening.

Noen som trener areobic? Jogging? Vekter? Pilates? Step?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6744895-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp:-) Jeg er i uke 10 og har trent som før helt siden jeg fant ut at jeg var gravid, ca 4-5 ganger i uken. Trener da aerobic, step sammen med vekt trening. Jeg har skrevet et lite innlegg mtp trening under overskriften "spinning". Det vikitgste er at du lytter til deg selv - men for all del ikke slutt og tren nå som du har blitt gravid og du føler formen er bra. Det er bare positive sider ved å trene når du er gravid, både for deg selv og barnet. Når du for eks jogger - føles dette meget beroligende for barnet, det vil oppleve det som "rugging". Du vil merke dette etter hvert; at når du trener er barnet rolig og når du er i ro vil det sparke:-) At enkelte hevder for eks at du kan overopphetes etc er i VELDIG ekstreme tilfeller, så ekstremt at det ikke er rapportert om slike hendelser i Norge før (er forsket masse på dette). Mage øvelser bør du unngå når magen begynner og vokse (fordi magemusklene våre glir ut til siden for at magen skal ha plass - i starten er det ikke farlig å trene mage. Fokuser da på core øvelser - dvs sammenheng mellom mage rygg - kjempe fordel med sterk coremusklatur ved en fødsel:-))

Kroppen vår er lagt slik at den sier i fra, og du må selvfølgelig lytte litt ekstra nå, og avslutte om det ikke føles bra. Jeg tror også etterhvert når magen blir stor at enkelte treningsmetoder naturlig vil falle bort, fordi det ikke føles bra å gjennomføre de. Så tren nå mens magen enda er liten og valgmulighetene er større:-) Er du i tvil er det masse god informasjon vedr trening du kan finne på nettet. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6744895-trening/#findComment-6758213
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...