Gå til innhold

Ikke tenk så mye på eggløsning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror, nei VET at man blir veldig mye raskere gravid hvis man har mye sex i hytt og pine, tide og utide UTEN og stresse med eggløsning, og tenke så mye på og bli gravid.

Psyken holder tilbake sjangsen for og bli gravid, med ganske mange prosent. Hvis det blir stress ut av det.

Bare et tips- av erfaring. Har tre barn.... Vil gjerne ha nr 4. Skal kose mye denne perioden. Men uten stress :-)

Lykketil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sier det bare her jeg..

er en del av de som har prøvd lenge som blir litt provosert av folk som sier de ikke skal stresse..

det er et tema vi har hatt oppe mange ganger...

men hvis det funker for deg, er det jo tipp topp!

Lykke til framover, må det bli mye kos og moro!

Skrevet

Håper ikke du synes jeg er ufin nå,for det er ikke meninga,men dette er det siste rådet vi som sliter ønsker å få! Er ikke spesielt stresset,jeg har EL hver eneste gang,vi treffer alltid og har sex jevnlig gjennom hele syklusen,både fordi vi liker det og fordi vi vil ha barn. Vi har prøvd siden påsken-05,og det er IKKE psyken som har gjort at vi ikke får det til! Ble gravid i 2 pp,da tenkte jeg ikke på annet,var ganske hyper og gjorde alt for at det skulle lykkes. Vi mista i uke 5,og siden det har det ikke lyktes! Noe er galt,og det er ikke hodet! (Vi er under utredning)

Skrevet

Jeg skjønner godt man blir opphengt. Og vil følge med.

Men denne psyken klusser med mye. Det har funka for meg og mange andre ja. Sikkert ikke for alle.

Føler med deg og dere som strever. Det var ikke et uvitende eller ondt råd.

Skulle nå bare komme med et tips. :-)))

Lykketil til deg!!!!

Skrevet

Nei da. Det er da ikke ufint og si sin mening!

Jeg snakker av erfaring. Ikke av antagelser. Det er min, og endel veninders erfaring.

Med psyken mener jeg ikke hva man tenker. Men at den kan føre til invendig stress.

Var det mer utfyllende forklart...???

Vil ikke fornærme noen jeg..

Sorry isåfall.

Skrevet

Jeg tenker masse på det å bli gravid og den gleden det vil være når vi får barn..

Om jeg "stresser" eller ikke vet jeg liksom ikke. I hodet mitt surrer graviditet og sex og EL etc. hele tiden nesten...

Det som er så rart, er jo at man hører ofte om at folk har blitt gravide den mnd. de liksom ikke har hatt tid til å tenke graviditet og EL...

Jeg har sagt til meg selv at om vi ikke får til dette denne pp, så skal jeg ta opp min hobby med dykking igjen. Blir lite dykking i vinterhalvåret, så det er jo ikke sikkert det blir dykking, men om jeg da vet at jeg kan, har jeg jo et valg igjen... Hittils har jeg sagt fy-fy til dykking så lenge vi prøver.

Hadde vært artig om det da hadde klaffet fra neste pp om det da ikke klaffer denne da...

Lykke til ønsker jeg alle prøvere..

Klem fra...

Skrevet

Skjønner hva du mener,men er ikke enig.:-) Men sånn er det jo,forskjellige erfaringer,forskjellige meninger. Tenker veldig lite på dette nå,jeg har nettopp gifta meg,vært ute å reist i ett år med mannen min,er på husjakt,trener,besøker familie og slekt,koser meg med hunden min,jobber med studiene... Tenker nok ikke noe mer på dette en du gjør,og siden vi kanskje skal til prøverør til neste år,så har jeg stortsett forsonet meg med at vi ikke klarer det på egenhånd uansett,så inget stress her:-)

Men du får gjerne tipse,ingen som er sure her:-)

Skrevet

Jeg synes også jeg ofte hører om de som har blitt gravide den måneden de ikke hadde tid til å tenke på graviditet og EL. Så kan jo være noe i det hos noen. VI prøvde også før vi begynte aktivt (fra 1pp) med prøvingen. Da hadde vi sex når vi hadde lyst, uten å tenke på EL. Ble ikke gravid av å ikke stresse jeg ihvertfall..

Har følt meg litt stresset i de siste månedene. Og har mye redd for at jeg ikke kan bli gravid. Håper akupunkturen kan hjelpe. Hun jeg går hos mener ihvertfall kroppen min er i ubalanse.

Så kanskje det funker for noen å ikke stresse.. men andre ikke.

Jeg skjønner du det var godt ment å komme med det tipset altså.

Lykke til alle sammen!!! =)

Skrevet

Heisann propellen!

Hvordan klarer du å la vær å stresse?

Greit, jeg driver ikke med el-testing og sånt, men hodet jobber konstant.

Jeg prøver å la det være, men disse baby-tankene kommer snikende hele tida uansett! Enten jeg vil eller ikke. Det høres så lett ut når folk sier at bare man ikke stresser så går det så bra!

Tips mottas med takk!

Skrevet

Takk for lykkeønskninger Propellen, og ja; etter 16 måneder med aktiv prøving BLIR man provosert av folk (med 3 barn) som velmenende forteller at man ikke må stresse....

Sorry...

Mer skal jeg ikke kommentere, stemningen her er altfor hyggelig til det.

Ønsker deg lykke til med nr. 4.

Jeg sier det jeg har sagt før:

"I would be happy with just the one" for å sitere en shampoo reklame.

(Og skjønner nok at min profil helst bare skulle holdt seg til "sliter-sidene.." )

Skrevet

Helt enig med du.

vi har bestemt oss for å prøve å fa barn. klarer ikke tenke påannet jeg.. tenkt om det skjer liksom. Er jo en fantastik følelse å tenke at det kanskje vokser noen inni deg.

er nok kanskje ikke like spennende hver måned, i hvert fall ikke når man har prøvd i 1 år. men er jo helt naturlig at man tenker på det og håper. synes man skal få lov til det jeg, er jo en utrolig stor bestluttning å ta.

jeg har flere venninder som sier at jeg må være forberedt på at det kan ta lang tid, skjønner det, men synes og det hadde vært hyggelig å få høre at det er og mulig det kan gå fort. vil være positiv til det motsatte er bevist jeg..

Skrevet

Nei,Filippa,du må være her inne å holde oss andre slitere med selskap! Godt at det ikke bare er folk i 1 pp her,blir litt stusselig for oss som ikke synes dette er en lek lengre... Vanskelig å holde entusiasmen oppe hele tida!

*KLEM*

Skrevet

Takk, elli-karamelli :) det var veldig hyggelig av deg.

Sukk, jeg regner med at jeg blir her ei stund til...

Men jeg håper ikke jeg virker for bitter eller sur med sånne innlegg..

Vel er jeg litt infertil, men blir jeg en sur bitch i tillegg så - ja da vet jeg ikke hva! ;)

(Eller så får jeg gjøre som Madonna; (jeg kjøper jo klærne hennes på H & M og kjøper alle platene hennes; nå må jeg vel bare dra til Africa og hente en foreldreløs og sulten baby jeg også....)

Skrevet

He-he,du er ikke alene om å føle deg bitter til tider! Hadde det ikke vært for at jeg er en høflig og snill person i sosoiale settinger,så hadde jeg nok blitt til hat-objekt her inne! Godt en ikke alltid sier høyt hva en tenker! Unner selvsagt alle å få barn,men hater når folk klager på at det ikke går etter et par runder i høyet liksom!

Kanskje du får ta en Madonna da,eller en Angelina,dersom det er det som må til for å bli mamma! Vet ikke helt hva jeg føler om adopsjon,vil jo helst ha min egen hjemmelagede! Får satse på prøverørsmagi,og en to-for-prisen-av-èn-pakke!:-) Hvor langt er dere kommet i utredninga? Fått noen endelig diagnose?

Skrevet

Jeg må si at jeg misunner dere som klarer å la være å tenke så mye på el og når man skal ha sex osv.Jeg har virkelig forsøkt å slappe av ift. alt dette, men siden vi nå er i vår 15 pp stresser jeg veldig ift.alt som har med babylaging å gjøre.Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde en bryter jeg kunne skru av og på, av og til, for i perioder blir det veldig intenst...Jeg holder på å spy av å regne på når jeg skal ha el, mens, når vi bør ha sex, osv.Savner virkelig den spontane sexen vi hadde før, nå har vi egentlig sex bare når vi tror det passer ift.el, selv om det mange ganger er veldig god sex, så må jeg jo bare innrømme at vi nok flere ganger presser oss gjennom en runde i senga, selv om vi er for trøtte og slitne og egentlig ikke har lyst.Tror tanken på å få barn surrer i hodet mitt nesten 24 timer i døgnet, går det en time uten at jeg har tenkt på det, synes jeg det er deilig.Huff dette ble kanskje veldig sutrete, men nå skal jeg snart på jobb, og gleder meg til å holde på med andre ting!!Jeg er sykepleier og jobber på et sykehus. En utrolig takknemlig jobb som får meg til å verdsette hver dag jeg og de jeg har rundt meg er friske:o)

Skrevet

Hei..

jeg også tror på og prøve og tenke på noe annet, selv om det er UTROLIG vanskelig...( har mistet to ganger) Så min hobby er hest, for noen dager siden så jeg at min hoppe hadde brunst(el) og tok hun med til hingst og dermed fikk jeg noe annet og tenke på en stund... hehe. så nå pleier jeg hun som jeg ville pleid meg selv nesten( smiler og ler menst jeg skriver om dette) vist jeg hadde vært gravid;) det er godt og ha en hobby ved siden av prøvingen... man kan jo pleie kjærligheten også viktig og ikke glemme det... Finn på noe sammen og KOS dere;)

Skrevet

Det virker som om forskingen går i den retningen at stress IKKE nødvendigvis har noe med barnløshet å gjøre ja....SOm sagt tidligere her på forumet...stress kan IKKE ødelegge for eggeløsningen..men den kan forskyve mens litt...eller å få den til å komme tidligre...om jeg ikke har mistforstått helt....

Det som er litt komisk er at det er det som gjerne blir gravid på 1 forsøk som sier at vi IKKE skal stresse...åssen kan de vite d?? om de ikke har prøvd og feilet selv?.....

Ja jeg blir hissig av dette temaet......jeg klarer ihvertfall ikke å la være å stresse med dette....NÅR alle andre rundt meg blir gravide bare ved at en av motsatt kjønn ser på dem! ....sukk

(ikke noe med Hovedinnlegger dette)

Skrevet

Vi sluttet på p-plaster i februar.. og tenkte ikke på babylaging i det hele tatt (bare litt når tr var rett rundt hjørnet) fram til juli.. og dette ble jo resultatløst. Jeg har vært gravid før, og tror ikke det er noe galt med meg.

Etter vi begynte prøvinga for fullt, har vi funnet ut ca el og stresser en del fra trs slutt til perioden etter el.. Vi gjør en kjempegod innsats syns jeg..

Tror det bare er en myte det der med at hvis man stresser med det så blir det ingenting..

Så jeg håper virkellig det blir resultater for oss som virkelig går inn for å få spiren til å sitte!!

Skrevet

Altså- selv om jeg har 3 unger... Hvem vet hvor lang tid jeg brukte og hva jeg gjorde for å bli gravid med nr 1.

Jeg ble nemlig IKKE gravid så lenge jeg passet på EL og alt det andre stresset.

MEN jeg ble det med en gang jeg ikke tenkte på EL, og ande lignende ting.

Jeg tar ikke til meg små hissige komentarer selv om det er fra en såkaldt " SLITER"

Det er jo egentlig bare og ikke bry seg om min mening. Eller min erfaring.

Er det ikke det a?? Ingen tvang dette. Kun en erfaring..

Lykketil på hver deres måte.

:-)

Skrevet

Nytter fint lite å ikke tenke på det dersom det er medisinske grunner til at det ikke funker! Tette eggleder gir ikke barn,sånn er det med det. Daa trenger man hjelp,og flere av oss er på vei dit hen...

Ingen her har vært voldsomt hissige mtp tidligere tilfeller innen samme tema,men du kom med din mening og erfaring,så da kommer vi andre med våre,positive og negative. Går ut ifra du ønsket respons på tråden siden du la den ut! :-) Bare kjekt med noen diskusjoner innimellom:-)

Hvor lang tid brukte du på bli gravid med barna dine,forresten?.

Skrevet

som jeg sa...mitt innlegg var ikke til deg spesielt.....

Men generelt....

og som ellie sier..det kan være sykdom og slikt som stopper det og...

Skrevet

3år med nr 1.

Jeg var sjalu, misunnelig på alle gravide rundt meg. Og jeg ble stressa av det.

Så da jenta var 6 mnd var jeg gravid igjen. Og 3 gangen tok det en mnd tid.

Når det gjelder barnløshet fordi noe er galt da blir selvfølgelig ting helt annerledes.

Skrevet

men å ordlegge seg anderledes kan nok hjelpe deg:) hehe...godt råd bare..bare se på denne setningen:

"Jeg tror, nei VET at man blir veldig mye raskere gravid hvis man har mye sex i hytt og pine, tide og utide UTEN og stresse med eggløsning, og tenke så mye på og bli gravid."

DU VET at vi kan bli gravide fortere...sier du....nå nei....

Skrevet

:-)

Dette går bra.

Jeg mente heller ikke dette med EL, hvis folk går LENGE barnløse.

Stort :-)

Skrevet

hehe..jeg tok d ikke til meg....men d blir litt naivt å skrive d bare:) thats all...no hardt feelings...

Men ingen kan vite slikt:) uansett..hehe..

Vi er sååå forskjellige alle sammen....og takker for rådet om å stresse ned...men det er nok ikke bare å gjøre det:) ihvertfall ikke for meg...jeg er bare 21 år..har hele livet foran meg..og burde egentlig ikke stresse med det...men når ønsket er større enn livet selv....(for å overdrive litt) så blir d stress...enten jeg ønsker det eller ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...