Gå til innhold

Trenger råd FORT! II

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært på apoteket å kjøpt klystèr, hu på apoteket sa at det ikke var farlig, legen sier jeg ikke burde ta det og i pakningsvedlegget så står det at det ikke er farlig for gravide i det hele tatt.. Huff blir ikke klok.. så jeg ringte en jordmor, men hun snakka fryktelig dårlig norsk, men forsto på hu at det skulle ikke være farlig så tidlig, men at jeg burde prøve noe annet først.. Men kan ikke vente et døgn før virkninga kommer.. Vondt..

Så.. Noen som har erfaring med klyster: microlax?

Takk for svar alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet hørt på legen, men leger tar jo også feil....så ring en annen lege eller evt legevakten, så får du kanskje et annet råd! Hva med å bruke Laktulose?

Skrevet

Ja, men da får jeg ikke virkning med en gang. Har helt forstoppelse, å det tar et døgn eller noe før den virker... Huff... dette sliter veldig på meg.. Har ikke kommet meg på jobb engang.. Har snakka med legevakta også.. Å de kunne heller ikke svare, spurte bare hva det sto i pakningsvedlegget, å når jeg sa at det sto at det skulle være ufarlig så sa hu bare: "Ja, da er det vel det da!"

Detter er jo skikkelig dumt, men det er så skikkelig vondt også..!

Skrevet

Forstår det slik at du har magesmerter pga forstoppelse. Jeg ville ha fulgt rådene til jordmor og legen og heller forsøkt noe annet enn klyster. Jeg har erfaring med microlax - fikk det like før første fødsel og virkningen er jo rask, men altså.. jeg ville heller ha satset på å drikke masse og bevegd meg så mye som mulig. Gått rundt omkring. Da kommer virkninga etter noen timer. Og klarer du å se sånn på det: Det er en fin øvelse før en fødsel å håndtere magesmerter. Prøv å slappe mest mulig av i knipemusklene. Jeg synes ikke det er så ulikt med smerter pga kraftig forstoppelse og rier egentlig, selv om riene går mer i bølger og skifter styrke underveis, mens magesmerten ved forstoppelse er mere lik i styrke hele tida. Og klarer du ikke det, så har jeg hørt om de som satser på å kjøpe en engangssprøyte uten spiss som de rett og slett fyller med vann og bruker det som klyster. Vet ikke om det virker, da, men det høres nå nokså ufarlig ut iallefall. Har lest om de som tar det med i bagen til sykehuset :)

Skrevet

Sjekk på felleskatalogen.no

Der står det at microlax kan brukes under graviditet og amming.

Lykke til!

Skrevet

Hei!!! Det er IKKE farlig å ta micro eller klyks,men selvførgelig med måte da,du skal jo ikke ta det ofte.Har du prøvd duphalc flytende eller tabletter? Lykke til hilsen en som jobber med dette og som selv har tatt det når jeg er gravid;)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen! Hehe nå har jeg mange råd jeg skal prøve!

Har ikke kommet meg på jobb, syns ikke det er noe moro å være borte pga. dette.. Men de som har hatt det veit sikkert at dette ikke er noe godt!

Ha en fin fin dag=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...