DiddiDaddi Skrevet 19. oktober 2006 #26 Skrevet 19. oktober 2006 Vims: svarer litt sent ) Men er nordlending, bor i Bodø. Du har jammen flyttet mye rundt! Trives du godt i Trondheim da? Savner ikke Nord-Norge da? ) Hanne: Huff, hørtes ikke godt ut med magevondt! Håper det går bedre snart, du får bare prøve å ta livet med ro! Ka-ping: Fått fyr i peisen? Hehe...ser også for meg bensinbruk...kunne blitt en spennende dag da!!
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #28 Skrevet 19. oktober 2006 Ka-ping: jeg kan godt sende han opp:) Han er langt fra perfekt, men han ser faktisk rot og skitt, i tillegg klarer han å koble det til at det må ryddes og vaskes. Det betyr derimot ikke at han dermed gjør jobben altså, spesielt ikke nå som kjøkkenet kan lukkes inne:) Før vi dro hvert til vårt imorges sa jeg at jeg måtte få rydda kjøkkenet, da sa han at neida, jeg skulle bare legge meg på sofaen når jeg kom hjem så skulle han ta det. Tror han har innsett at 50-50 deling faktisk er urettferdig når vi begge farter på dagtid og jeg har en gigamage å dra på
vims-74 Skrevet 19. oktober 2006 #29 Skrevet 19. oktober 2006 stinemor: flyttet ganske mye ja, og nei! jeg savner IKKE nord-norge! Tror du er tullerusk! Her nede har vi jo 4 årsider! Våren kommer tidlig, og her vi bor er det snøfritt fra omtrent mars, krokusen blomstrer og alle årene jeg har bodd her nede har vi innviet grillsesongen allerede rundt påske, dog med godt varmt tøy på Sommeren er lang, selv om det er endel regn i trøndelag så er det iallefall over 10 grader om sommeren, og høsten er et vakkert kapittel for seg selv, der bladene på trærne faktisk rekker hele fargeskalaen før frosten kommer Og snøen kommer alltid i tidsnok til jul! Og så mye kunne jeg skrive bare om været, så kommer alle de andre fordelene også, men da er jeg redd for at dette innlegget blir SVÆRT langt! Som du skjønner, stortrives jeg her -eneste er at jeg ikke har noe særlig av familien min her, noen tanter og onkler som jeg ikke akkurat ser kjempeofte -men håper at storebroren min tar til vett i det minste, han og svigerinna mi synes Trondheim er nydelig, så det står vel bare på jobber og det å tørre ka-ping: du får gi beskjed til din mann, at dersom han ikke gjør ting av seg selv, så leier du inn 17-åringen. Du bruker jo energi bare på å måtte mase på at ting blir gjort. Og du skal ikke gjøre sånne ting nå, da ender det bare med at du blir ennå verre, så han er jo nødt å trå til selv om han er sliten, dersom han ikke vil leie inn noen Hadde jeg kjent noen i den alderen som ville tjene seg noen penger, hadde jeg glatt leid de inn! Vimsemannen er kjempeflink, men det er begrenset hvor mye han klarer i tillegg til jobb, nog sånne "ekstrating" vil jeg helst spare han for (vindusvask ol)
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #30 Skrevet 19. oktober 2006 vims: hun 17-åringen jeg tenker på er utrolig flott, hun er ei flink barnevakt, rolig og stødig, god humor, rett og slett voksen for alderen men samtidig sånn herlig tenåring (joda Hanne, de KAN faktisk være herlige også, ikke bare jævlige...). Tror uansett vi skal prøve å huke henne som barnevakt på kveldstid etterhvert.
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #31 Skrevet 19. oktober 2006 Hva venter du på? Barnvakt, vask og ka-ping-underholdning i ett? Få jenta avhengig av penger raskest mulig, så slipper du alt det bryet!
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #32 Skrevet 19. oktober 2006 godt poeng! hehehe må bare overtale ka-ping-mannen... han sa som tidligere nevnt nei, og mente det ikke var noe problem med golvvasken, for HAN kunne da bare gjør det jeg ikke fikk til? jaaaaadaaaa........
DiddiDaddi Skrevet 19. oktober 2006 #33 Skrevet 19. oktober 2006 Hei spongeBob ) Var det en hyggelig fest i går? Og gikk presentasjonen i dag bra da? Håper det ) Har fått en deilig espresso i dag, og masse "unyttig" kunnskap ) Men kurset falt ihvertfall i smak! Og jammen hadde ikke samboern funnet dyrt utstyr å kjøpe inn...hehe, da kan jeg rettferdiggjøre litt mer shopping selv )
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #34 Skrevet 19. oktober 2006 Overtale ka-pingmannen? Lykke til, jeg hadde bare gjort det. Det er tross alt du som er sykemeldt og går hjemme og irriterer deg over gulv og skit. Så lenge du betaler anstendig (og hvitt, hvis du har planer om å bli svnesk minister senere) er det da en helt selvfølgelig ting å gjøre hverdagen din bedre? Stinemor: Jeg vil også ha espresso... Tror det blir en tur på EnKopp eller NyKverna i helga, gitt...
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #35 Skrevet 19. oktober 2006 Ka-ping: Sjekk om hun vil. Basta. Kan du ikke få han til å forstå at nå som du er gravid, pluss BL'en, så må han ta MER enn 50%, ikke mindre. Bare krev det. Da mener jeg selv om nabojenta tar litt støvsuging. Viss jobben ikke blir gjort så minner du han bare på det hver eneste gang han setter seg ned med en kopp kaffe i sofaen:) Jeg vet det er slit å mase på den måten, men det er bedre enn at du sliter deg ut. Vims: jeg hadde heller ikke lengtet til Nord-Norge, hehe:)
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #36 Skrevet 19. oktober 2006 Irk, innlegget mitt havnet langt oppi der, så nå leser vel ingen det smarte rådet jeg hadde til ka-ping:/
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #37 Skrevet 19. oktober 2006 Herregud må man gjøre sånt hvitt?!? Hvordan i all verden gjør man det da? Hjelp... for en hundrings i uka eller noe sånt... jeg har aldri betalt barnevakt eller vaskehjelp før!
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #38 Skrevet 19. oktober 2006 Merkelig det, så lang og innviklet som tråden blir etterhvert... Vil bare ha slutt på denne mobbingen av nord-norge, klart vi har årstider! De bare ...ligner litt mer på hverandre enn en del andre steder. Her har jeg akkurat stått og snakket om kvinner i rurale områder og valgfrihet og positivitet og pågangsmot, og så hører man slikt sørfra? Er det rart landet går i hundene... OK, litt sliten etter i går. Ja, det var en strålende fest, fantastisk mat, men alt for lite søvn... Presentasjonen gikk også bra, jeg er faktisk ganske flink, jeg!
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #39 Skrevet 19. oktober 2006 Du får betale svart og heller la være å bli minister? Eller ring NAV, de kan sikkert hjelpe deg...
DiddiDaddi Skrevet 19. oktober 2006 #40 Skrevet 19. oktober 2006 Beste kaffen har NyKverna og Java, også er det så gøy å sitte på Java å kikke på alle folkene som går forbi ) En gang jeg satt der gikk en dame med sekk på ryggen forbi, og tydeligvis hadde en stringtruse satt seg fast i sekken hennes inne på en butikk...hehe, burde sagt noe, men satt bare å småhumret for meg selv...den rosa blondestringen hun dinglet rundt med uten å vite det...! Knis...litt barnslig innimellom )
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #41 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har aldri vært vaksehjelp på den måten, men jeg satt mye barnevakt og ALT var svart. Med mindre du planlegger å bli kulturminister tviler jeg på at noen gidder å grave etter slike småting som om man betalte arbeidsgiveravgift for barnevakten. Nei, gjør det svart du.
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #42 Skrevet 19. oktober 2006 NyKverna har glimrende kaffe, ja, men savner det gamle lokalet, jeg... Java gir meg barehodepine, det er alltid så mye folk der! Og så ser jeg aldri sånne ting som butikktyvryggsekker - tror jeg hadde ledd meg i hjel. Er liksom mer vant til folk som går med gårsdagens truse hengende ut av buksebeinet:)
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #43 Skrevet 19. oktober 2006 Mhm, her var vi interne i dag. Hihi, jeg aner ikke hva dere snakker om, men kom til Stavanger så skal jeg vise dere noen trivelige kaféer:)
DiddiDaddi Skrevet 19. oktober 2006 #44 Skrevet 19. oktober 2006 Skulle gjerne tatt en tur til Stavanger ) Bruker å være der innimellom faktisk, men nå er det lenge siden, er født i Stavanger og bodde der da jeg var helt liten. Har jo litt slekt å besøke. Må jo også benytte sjansen til å forsvare Nord-Norge litt!! Det er jo tre fylker og store avstander, og her jeg bor er det absolutt årstider ) Litt mye vind i perioder kanskje, men klimaet her lever jeg fint med - elsker å gå på ski, og da er det midt i blinken med litt tidlig snø ) Er bare å se positivt på ting )
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #45 Skrevet 19. oktober 2006 Hanne - du og gjengen din bør _ikke_ beskylde andre for å være interne! Vi diskuterer ganske enkelt gode kaféer i Bodø, som du sikkert skjønte! Hva blir det til med husmorferien vår i Stvg til våren, forresten?
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #46 Skrevet 19. oktober 2006 Hihi. Jo visst faen kan jeg beskylde dere, det er ikke så mye hold i det, men beskylde det kan jeg:)) Husmorferien er under full planlegging, det gjelder bare å finne en dato for alle jentene som befinner seg i denne mellomsonen:)
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #47 Skrevet 19. oktober 2006 I slutten av april har jeg ingen planer, og det skrytes jo av årstider sørpå lenger opp i denne tråden?
DiddiDaddi Skrevet 19. oktober 2006 #48 Skrevet 19. oktober 2006 Grrrr!!! Svartens trygdekontor! At det skal være så vanskelig for dem å forstå enkelte ting...er visst ikke bare bare å bli sykemeldt tydeligvis...åh, hater det når jeg må ta så mange telefoner for å prøve å ordne opp i ting! Var 50 % sykemeldt fra 2/9, og 100 % sykemeldt fra 11/9...og nå mener de det mangler dokumentasjon på sykemelding fra 4/9 til 10/9, så da kan jeg ikke få penger! Enten er det dumme posten som har rotet vekk, eller så er det dumme trygdekontor, for den er jo sendt! Åh...får se om jeg finner min kopi i rotet mitt...at det skal være så mye styr?!? Puh, jammen godt å få ut litt irritasjon )
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #49 Skrevet 19. oktober 2006 Nå må vi ta oss i nakkeskinnet og skrive innlegg jenter! I går var vel tråden vår oppe i godt over 100 svar, bare halvveis enda idag.... Noen som vet om man jobber til og med den dagen man går ut i permisjon eller til den dagen.... Litt sein med papirene her.... Termin 26/12 betyr jo permisjon 5/12, dvs 21 dager før, men skal jeg da jobbe tom eller til....? Noen som vet?
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #50 Skrevet 19. oktober 2006 Er ikke trygdekontoret de du bør be hjelpe deg? Eller NAV heter de vel? Tror bare de fikk termindato av meg, så regnet de ut resten for meg på tlf sist. Må få gjort det der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå