selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Hvordan står det til på en nydelig torsdags morgen?
DiddiDaddi Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Godmorgen! En nydelig morgen i nord også ) Skal straks avgårde og hente samboern på flyplassen, han kommer fra Oslo nå - fullutlært i baristakunsten, så jeg har allerede slått på espressomaskinen og gleder meg stort til dagens espresso )
Nr-3-i-Magen Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 God morgen! Er en liten tur innom bim sånn på starten av dagen, før jeg må hive meg rundt og jobbe som en helt for å bli ferdig med alt før permisjonen starter. Hva syns dere forresten om det nye ordet på nrk-nyhetene i går: "afghanerne ble tilfangetatt..."? Okei - de sparer to mellomrom på å si det på denne måten, istedenfor "tatt til fange"...
Madde 81-fikk jente 16.jan :) Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Hei, sniker meg innom dere en tur jeg Jeg må bare spørre dere: jeg er 28+0 i dag, termin 13.januar. Hører jeg da til på 3.tri fra og med i dag? Det virker som om det ikker er noe fasitsvar på dette? Ellers er det grått og trist i Trondheim i dag, det blåser noe helt j.... Men, men. Jeg skal på café med en venninne nå snart, og så skal vi hjem til henne og se på litt farger på vegger osv. Skal jo pusse opp leilighet neste uke vi, tar over i mårra :) Ha en flotters dag!!
vims-74 Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 God morgen ja! Nå har jeg just kommet hjem etter å ha kjørt mannen på jobb, vært innom byen og hentet noen filer til et oppdrag jeg skal gjøre og som jeg håper jeg blir ferdig med før ting skjer Får stå på, og jobbe som en helt -også i helga, så går det seg nok til! Kjekt med litt ekstra penger iallefall! andrea: de lager så mange rare ord, mange av dem høres ut som tulleord i mitt hode, eller sånn som de snakker der jeg egentlig kommer fra, finnmark
DiddiDaddi Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Andrea: høres ut som tulleord ja...helt håpløst ) Vims: hvordan er formen? Har ikke snakket med deg før, men skjønner det er svangerskapsforgiftning du blir sjekket opp for. Håper formen er fin!! Madde: Bare kom over på 3.trimester når du har lyst du, har visst vært litt styr rundt det der i det siste ) Kom nettopp over selv. På din side står det hvilken uke du er i, og står det uke 29, er det jo bare å hoppe over. Velkommen til siste innspurt )
vims-74 Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 stinemor: formen er bra, de driver og følger med opp ang svangerskapsforgiftning ja, samt at jeg har svangerskapsdiabetes, så det blir endel kontroller for tiden, men da finner de iallefall ut fort om det skulle være noe galt Hvor er det du holder til i landet? vet ikke om jeg har fått med meg det
Madde 81-fikk jente 16.jan :) Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, sant... hvorfor ikke? Spørs om det er i morgen da at jeg skal hoppe over til 3.tri, men trenger liksom ikke stresse med det da. Jeg er bare glad for at det er større og større sannsynlighet for at babyen overlever om hun blir født nå.... Deilig å tenke på, selv om jeg har planer for at hun skal kose seg i magen til over nyttår Mulig jeg kommer til å henge litt sammen med dere fremover, håper det går bra:)
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Så du er Finnmarking, Vims? Hvor holder du til nå, da? Holder på med presentasjon til styret på huset som har stort møte i dag, skal bruke 1/2 time av deres dyrebare tid til å overbevise dem om at jeg ikke har kastet bort det siste året, men faktisk gjort noe fornuftig siden jeg kom tilbake etter forrige permisjon...
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Trivelig! Selv er jeg en av de som bare faker (unnskyld anglisismen) 3.tri-status, er bare 26+noe...
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2006 madde: velkommen hit vims: det er godt å vite at de passer på deg nå når jeg er så langt unna.. hehe andrea: jeg blir GAL av alle disse teite ny-ordene! og sånn til slutt: hvorfor i h#"¤%&/ skal det være så innmari vanskelig å greie å få fyr i peisen idag? Det er iskaldt her! Kan jo ikke drikke kakao i HELE dag heller for å få varmen i meg...
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg overlevde klassen fra helvete:) Weee:) Ellers har jeg nå fått sett føden i Stavanger fra innsiden. Alt er fint altså, så ingen panikk:) Jeg har hatt problemer med magen, som dere vet, men jeg har også hatt noe j.... med mageknip. Ringte i går kveld og de ba meg komme inn en tur. Lå i 30 minutter med CTG. Jentungen sparka som en tulling, null rieaktivitet, men litt høy puls på ungen. Det var altså på grunn av pulsen at jeg ble liggende med CTG litt lenger, men hun roet seg ned til et normalt nivå. Stakkar, hun er sikkert påvirka av at mora stresser litt for tiden. Jordmora var superkoselig. Fikk streng beskjed om at fra nå av er det sambo som skal ta husarbeidet, spesielt støvsugingen. Hun mente at ingen gravide burde støvsuge, så da kan dere fortelle det hjemme:) Hun ville jo helst slippe å se oss på noen uker enda, men vi var velkomne igjen når og viss det skulle trenges.
vims-74 Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 Sponge: egentlig finnmarking ja sånn opprinnelig. Flyttet til Tromsø, og nå bor jeg i Trondheim. Bodd omtrent like lenge på hvert sted
Madde 81-fikk jente 16.jan :) Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Ka-ping: Det er dødsirriterende å ikke få fyr på peisen - i know!! Men når sant skal sies, så er jeg litt misunnelig på at du har peis.... vi har ikke det nå, bare husker hvordan det var da jeg bodde hjemme hos mor og far Men kakao hjelper det også
vims-74 Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 ka-ping: bensin! parafin! da blir det fyr vettu! Hanne: godt å se du har overlevd klassen, og at alt er bra med lilletøtta i magen! ikke stresse sånn nå da, og bli frisk -ikkeno gøy å gå rundt å ha vondt!
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 Hihi. Ser for meg alle potensielle skader viss ka-ping hiver parafin i peisen. Skummelt. Jeg har tenkt å bli frisk ja, eller det vil si jeg er jo ikke syk. Nå er det bare den det jævlige mageknipen, og må ikke tro den har gitt seg. Jeg sa til sambo at det typiske er at det slutter når vi går inn dørene på SUS, men det gjorde ikke det gitt, og det har heller ikke gitt seg idag.
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg får ikke lov til å støvsuge uansett pga bekkenløsninga, men hvordan i h#¤%& skal huset bli ruskefritt om jeg tør spørre? Jeg har vurdert å leie inn en 17-åring jeg kjenner og stoler veldig på (Hanne: hun som passa lilljenta i bryllupet) til å vaske golvet mitt en gang i uka ,men mannen min mente det var helt unødvendig. HAN kunne jo bare gjøre det jeg ikke kunne! hahahahahahaaaaa Jeg tror mannfolk lider av en av følgende lidelser (eller kanskje begge i kombinasjon): 1) medfødt nakkefeil som gjør det umulig å se ned på golvet 2) medfødt synsfeil som gjør det umulig å se at golvet er skittent 3) medføst hjernefeil som gjør det umulig å trekke slutningen at et skittent golv må vaskes hva tror dere, jenter?
Nr-3-i-Magen Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 Huff - ikke godt med mageknip, Hanne... Da vi var små var det jo cola og sitronbrus som skulle hjelpe, men vet egentlig ikke om det hjalp på andre måter enn at vi følte oss veldig heldige og dulla med som fikk cola midt i uka...
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #19 Skrevet 19. oktober 2006 Planen min er å kommandere han til å gjøre det, men en slik beskjed fra en så autorativ jordmor hadde også ka-pings mann tatt alvorlig. I går kommanderte han meg i badekaret og så til sofaen mens han selv ryddet.
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #20 Skrevet 19. oktober 2006 Hanne: ønsker deg god bedring med magetrøbbelet.... ikke gøy å ha sånne plager i tilllegg til alt som følger med en graviditet... sender en liten klem til deg i hvert fall
Nr-3-i-Magen Skrevet 19. oktober 2006 #21 Skrevet 19. oktober 2006 Helt enig, ka-ping, men jeg må legge til 4) medfødt hjernefeil som gjør at de ikke legger merke til at vi jentene går rundt og rydder og vasker, og dermed ikke tenker på å tilby seg å hjelpe til
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #22 Skrevet 19. oktober 2006 Da skal jeg spise lunsj:) Prates senere viss jeg får tid til å logge på
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #23 Skrevet 19. oktober 2006 kan du være så snill og sende min mann på kurs hos din?!? han har forøvrig ikke vært på jm-kontroll med meg enda, det har strengt tatt ikke vært nødvendig heller. Vi er jo andregangs også, hehe Men mulig jeg må be jm ta en telefon til mannen min så han skjønner alvoret... han jobber jo så mye og er så sliten vettu, sover dårig om natta gjør han også, og jeg er jo hjemme og får hvile hele dagen og sover hele natta... derfor er det jo bare logisk at jeg har kveldsstellet på ungen hver kveld, tar mesteparten av husarbeidet osv... sove hele natta ja DET er lenge siden jeg har gjort! Jeg våkner med sparking, full blære, legg-kramper, dovne hender, har masse mareritt når jeg først sover... ikke får jeg sove ut noe særlig heller, må jo opp hver morra og levere ungen i barnehagen.... akkurat nå er jeg bare sint på'n. hvis han ikke viser seg fra sin beste side når vi skal på weekend i helga så tror jeg at jeg kommer til å sprekke!
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #24 Skrevet 19. oktober 2006 "Guddagen, guddagen", twilight-jenter. Her er det full fart og bekken som skrangler. Ble litt mye løping i trapper på starten av arbeidsdagen idag, så det var godt å sette seg litt nå. Tror det er noe i det der med mannfolk og støv og skitt, og jeg hadde ikke nølt med å spørre 17-åringen om hun ville tatt i et tak, Ka-Ping. Selv er jeg en av de "heldige" som har en mann som har bestemt at vi skal ha vaskehjelp, men det er jeg som er sein i avtrekkeren.... Kjenner ingen, så jeg må vel henge opp en lapp på butikkene i nærheten evt begynne å ringe på annonser i avisa. Skummelt.....
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #25 Skrevet 19. oktober 2006 Denne leste jeg her inne et sted i går, kan kanskje være noe å vise mannfolka våre.... Hva har du gjort i dag?? En mann kom hjem fra jobben og fant sine tre barn ute i hagen, fremdeles i pyjamas, lekende i gjørme og søle, med matpakkepapir og leker strødd utover hele plenen. Konas bildør var åpen, det samme var døren inn til huset og ingen tegn til hunden... Når han kom seg inn i huset fant han enda verre tilstander. En lampe var veltet, et bilde hadde falt ned og knust, TV-en stod på fullt volum på "Cartoon network", og det lå skitne og rene klær om hverandre i hele stuen og oppover trappen. På kjøkkenet fløt det over av skitne tallerkner, knuste glass, frokostrester lå spredd utover hele gulvet, kjøleskapet stod på vidt gap, hundemat var klint oppover veggen, og det lå sand i vaskemaskinen. Han løp opp trappene til andre etasje, snublet i flere skitne og rene klær, nå desperat etter å finne sin kone. Han var livredd for at hun var blitt syk eller at noe grusomt hadde skjedd. Han tittet inn på badet, som var oversvømt med vann, såpebobler og toalettpapir...og speilet var smurt inn med tannpasta og leppestift. Han løp inn på soverommet og fant sin kone i sengen, hvor hun koste seg i pysjamas med en god bok. Hun så opp på ham og smilte, spurte hvordan dagen hans hadde vært. Han så vantro på henne og sa "Hva i all verden har skjedd her i dag??" Hun smilte og sa "Du vet hver dag når du kommer hjem fra jobb og spør hva i all verden jeg gjør dagen lang..?" "Ja..?" svarer mannen. "Vel, i dag gjorde jeg ikke det!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå