Gå til innhold

Luksusproblem, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sofie er et "sovedyr" på tre uker. Den siste uken har hun våknet en gang pr. natt for å få mat (rundt kl. 4). I natt sov hun fra 23.30 til 07.30. Kan jeg risikere å miste melken når det går så lenge mellom ammingene? Hun sover gjerne 5 timer sammenhengende på dagen og, så jeg synes ikke jeg ammer så ofte.. Hun er forøvrig en stor jente, var 4380 g da hun ble født, og hadde gått opp til 4675 da hun var halvannen uke...(gikk først ned rundt 400 g på sykehuset...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ikke du skal bekymre deg for, babyene er så flink å regulere melken.

Skrevet

du får bare nyte det! Lillebror sov også fra ca 22 til 7 da han var rundt 2 mnd. Nå er han 6 mnd og våkner 1 - 3 ganger hver natt... Har begynt med grøt og skal snart øke til middagsmat også, håper det hjelper. Han tar dessverre ikke smokk, så det blir gjerne pupp om natta gitt. Skla nok snart på eget rom også, kanskje det hjelper?! Så du får nyte det nå, melka mister du nok ikke så lenge du bare ammer.

Skrevet

Du får gjøre som meg: puste glad ut for hver natt vi kan sove lenge sammenhengende!

Jeg har spurt meg litt rundt og alle med litt peiling har sagt at babyer ikke skal vekkes om natten. Mitt problem er at jeg må opp og lette på trykket uansett for det blir fullt, så melken forsvinner iallefall ikke....

På dagen derimot har jeg blitt fortalt at det ikke skal gå mer enn 3-4 timer før neste mating, men om hun legger på seg bra så kan det jo ikke være noe problem med lengre intervaller.

Sovedyret her ble plutselig glupsk i uke 4 (denne uken) og spiser nå nesten kontinuerlig resten av dagen, nyt "problemet" mens du kan!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...