trinemamma Skrevet 19. oktober 2006 #1 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg synes dere som advarer andre om hvor farlig det er med vaksiner, virkelig bør holde meningene deres for dere selv. Det er svært viktig at når man informerer andre, hvertfall gir korekte opplysninger. Å la være å vaksinere sitt barn, kan være skjebnesvangert og bør overveies nøye, og med korekt informasjon som bakgrunn for den avgjørelse man tar. Jeg har full respekt for dem som av veldig gode grunner velger å la være, feks tidligere sterke rekajson/bivirkninger eller mye allergi i familien, sykdom el. Men andre grunner synes ikke jeg personlig er gode nok. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6744269-til-dere-som-er-skeptisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
argus Skrevet 19. oktober 2006 #2 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kjære trinemamma, Har ikke alle allergi eller sykdom i familien da? Det er nå godt å se at du iallefall "godkjenner" det som god grunn til ikke å vaksinere. Jeg for min del vil ikke at mine barn skal få hverken kroniske sykdommer eller allergier, uavhengig av alt det resten av familien har. Jeg vet, etter å ha lest og lest, at det kan bli resultatet ved vaksinasjon. Jeg vet at immunforsvaret kan bli svekket ved vaksinasjon, det er det eneste sikre jeg vet om vaksinasjon. Jeg vet også at det er ingen vaksiner som beskytter noen helt 100% sikkert. Jeg vet også at faren for sykdom og komplikasjoner ved sykdom, er mindre enn det faren for komplikasjoner og bivirkninger av vaksiner er. Jeg sier ikke at noen skal la være å vaksinere, jeg argumenterer bare for at det rett og slett, over tid, er bygget opp et argument for vaksinasjon som er sterkt overdrevet. Hvis du mener de opplysningene jeg har gitt her inne ikke er korrekt, så vær vennlig å vær mer spesifikk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6744269-til-dere-som-er-skeptisk/#findComment-6753330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Ignorant Skrevet 20. oktober 2006 #3 Del Skrevet 20. oktober 2006 Trinemamma Nå er det vel ikke din personlige mening som avgjør på hvilket grunnlag andre skal ta sin avgjørelse på vegne av sine barn. Men som du sier, er det viktig at alle nøye overveier all informasjon og alle opplysninger de får i denne sammenheng, også den informasjonen som kommer fra helsevesenet. Jeg er selv veldig skeptisk og har utsatt vaksinasjon av mine barn på ubestemt tid. Jeg samler all informasjon om emnet, undersøker alle kildehenvisninger, prøver å gjøre meg opp en mening, og diskuterer det bla her inne på forumet. Dette er et diskusjonsforum, vet du, og alle har rett til å komme med sine synspunkter om ting de har hørt/lest eller opplevd, uten nødvendigvis å oppgi kilde. Jeg tror mange av de som diskuterer her inne sitter på mer kompetanse om emnet, enn en hvilken som helst allmenpraktiserende lege, sykepleier eller helsesøster. Vet ikke hvor mange timer hver enkelt utdannelse har om emnet, men regner med å bli det fortalt ganske snart... En annen ting er at vi aldri før har hatt så mange vaksinerte mødre med så mange vaksinerte barn, og det har aldri før vært så mange immunsykdommer som nå. Og som argus sier over her, så har de fleste allergier, kreft eller autoimmune sykdommer i familien, så jeg lurer på hvor du egentlig vil med innlegget ditt!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6744269-til-dere-som-er-skeptisk/#findComment-6762403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. november 2006 #4 Del Skrevet 1. november 2006 Trinemamma. Vi anbefaler ikke noen til ikke å ta vaksine, men anbefaler alle å tenke litt selv å sette seg inn i hva vaksinasjon er for noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6744269-til-dere-som-er-skeptisk/#findComment-6917073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå