Gå til innhold

babyen lever på sukker :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen her som har tips om hva jeg kan spise om dagen? Jeg har vært mye kvalm i svangerskapet og derfor har det stortsett gått i godteri her, dessverre! Men, nå har jeg bestemt meg- kastet alt av godteri som var i skuffen i dag, og skal begynne på en sunn livsstil. Meeen, så kom problemet....hva nå? hva skal jeg spise? Er det noen av dere som tar noen vitaminer i tillegg til maten? Vær så snill å hjelp meg dere, hadde vært supert å fått noen tips om hva som er godt og i tillegg veldig sunt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.matprat.no

funnet mye bra her.. du kan evt ta tran, det er bra vettu! spis fisk og hvitt kjøtt, lag kjøttkakene selv og spis grønnsaksblanding ved siden av maten...

Skrevet

Jeg tar kosttilskudd, den som heter Gravid også tar jeg triomega.

Min baby lever også på sukker :( Men nå må det bli slutt på det. Tenkte å finne frem Grete Roede bøker jeg, ikke for å slanke meg, men får å få hjelp til å leve sunt.. Det komme te å bli hardt :)

Skrevet

Hehe, jeg spiser alt for mye om dagen, jeg. Er så opptatt av å få i meg alt som nurket trenger at jeg har gått opp ti kilo:)

I tillegg tar jeg Vitaplex vitamineral og Omega-3, så da trodde jeg at jeg var sikra. Men den siste måneden har jeg våkna hver natt med krampe i leggen, og sannelig var det fordi jeg hadde magnesium-mangel. Så nå har jeg fått beskjed av legen om å spise magnesiumtilskudd også....

Prøver å passe på å få i meg endel yoghurt (liker ikke melk, men må jo ha kalsium - dessuten er visst yoghurt bra for å forebygge sånne ekle soppguffelurer som vi ikke vil ha), og diverse grønnsaker og kjøtt og litt fisk (er for dårlig med fisk, men tenker jeg "helgarderer" meg med omega-3 i kapsler).

Jeg er ikke helt sikker på hva som er i hva og hva jeg må passe på, så jeg spiser heller litt av alt mulig og særlig det jeg plutselig får lyst på. Regner liksom med at når et menneske plutselig får veldig lyst på vørterøl må det være en grunn til det:)

Men altså. Enden på visa er at jeg spiser alt for mye, men det er jo ganske stas det også!

Skrevet

Hei!

Det er ikke så lett å kutte ut sukkerholdig mat og sjokolade, men litt kan man godt spise:-)

Jeg føler at jeg får i meg alt babyen trenger; jeg spiser fisk minst 1 gang i uken, og så tar jeg omega-3 og en multivitaming HVER dag.

Ellers så få i deg nok fiber!! altså grovt brød og så mye frukt og grønt du orker å spise!! Jeg har slitt veldig med kvalme og da har jeg spist en del frukt som bananer, epler, appelsin fordi det har vært lett å spise.

Jeg har kuttet ned på lett brus (noe jeg drakk ganske mye av før), og drikker en sjelden gang vanlig brus (som erstatter øl og vinen som jeg savner) og oftere bonaqua med smak, den er veldig god.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...