Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg bare lurer litt.. Før jeg blei gravid så var jeg aldri borte fra jobben.. Men etter at jeg blei gravid, så har jeg fått ny sjef, og da en ny prøvetid.. (Noe som ergrer meg skikkelig, fordi jeg hadde jo jobba der et år før hun begynte..) Så jeg blir ikke fast ansatt IGJEN like før jeg går ut i permisjon.. Hvis jeg ikke må ut før, noe som det kan se ut som i og med at det er en veldig stressende jobb.. Men det jeg tenker litt på, nå har jeg vært litt borte fra jobben, to dager på kort tid.. Har hatt noen små blødninger.. Men går jo på jobb med en gang disse har stoppa.. Men kan de bruke dette mot meg å ikke gi meg fast ansettelse? Pga. sykefraværet under graviditeten? Dette er en privat arbeidsplass, hvis det har noe å si... Noen som har litt peil på dette? Ha en fin dag alle sammen=D Hilsen gravid jente21
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Trodde ikke det skulle ha noe å si at du fikk ny sjef, ang. hvor lang prøvetid du har. Prøvetiden er normalt fastsatt til 6 mnd, og etter det blir det avgjort om du skal få fast ansettelse eller ikke. Det at du har vært borte ett par dager (eller for den saks skyld lengre) pga graviditeten skal ikke ha noe å si for din eventuelle faste ansettelse eller ikke. Jobber selv privat og reglene er ganske like (om ikke helt like) det offentlige - sjekk arbeidskontrakten din, for der bør det stå når din prøvetid begynte/er over.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Tror du misforsto meg litt.. Ja, den er jo over i februar. Men syns bare det er ganske kjipt å få ny prøvetid når jeg var fast ansatt fra før bare pga. at det kom en ny sjef.. Men takk for svar=) Gravid jente21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå