Gå til innhold

Trenger råd FORT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd mot skikkelig treg mage? Har jo ikke fått vært på do på 3-4 dager å det begynner å gjøre skikkelig vondt..! Skal egentlig på jobb, men må jo si at jeg har mest lyst å bli hjemme å få orden på problemet... hehe likk ekkelt.. Men sånn er det nå bare.. Noen som har noen råd om hva som kan hjelpe ganske fort?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres kanskje sykt ut, men har du prøvd potetgull? Hvis jeg spiser en liten skål med potetgull er jeg på do i løpet av en time eller to hvis jeg har vært forstoppet, som jeg f.eks kan bli når jeg reiser på ferie. Det virker på venninden min også, dette var noe vi fant ut da vi var på språkreise som 16 åringer! :-)

Eller: hvis du ikke drikker kaffe til vanlig er en kaffekopp det du trenger nå! Tar e ntime eller to det og.

Eller: Stikk på et apotek og kjøp idoform eller noe sterkere som apoteket sier er trygt ved graviditet. Idoformen vil bruke resten av dagen, men da kommer det ikke så brått ut som ved sterkere midler.

Er ikke lakris og svisker andre triks? Har ikke prøvd.

Lykke til!

Skrevet

Takker for svar=)

Drikker ikke kaffe til vanlig.. Men den skal kanskje være sterk? Men kaffer er vel ikke helt bra under graviditeten? Eller gjør det ikke så mye en gang?

Får prøve det, eller så får jeg komme meg på apoteket..

Dette er noe skikkelig dritt, bokstavelig talt!

Skrevet

Vaniljesaus eller plommer gjør susen her..

Skrevet

Jeg lagde ikke en spes sterk kaffe da jeg brukte det i sommer, bare helt vanlig og med masse melk og sukker for å få det ned. :-) Venninden min ble velidg misunnelig da jeg fikk tømt meg, det var litt av et tema på tur i skogen uten do! :-)

Du kan drikke to kopper kaffe hver dag, så en kopp en dag skader ingenting.

Skrevet

Jeg pleier og å spise en yoghurt, ta et glass cultura eller et glass biola. Det hjelper meg :-) Og / eller ta en kjapp gåtur eller lignende - det får fart på systemet!

Skrevet

Hei. Du kan også prøve linfrø. Ta en stor spiseskje, sett i et glass med litt vann, la de stå natten over. Det blir en slags gele som kommer ut av frøene. Drikk det rett ned på tom mage eller blandet med litt jus. Gjerne hver dag en periode.

Husk dessuten på å drikke mye og litt bevegelse er bra.

Skrevet

hei

Duphalack,,, uttales dufalakk, kjøpes respetfritt. slags sukkerblanding. Hjelper meg i kriser. ikke farlig for garvide. Fikk navnet fra en av overlegen på riksen.

lykke til.

Ellers så hjelper et glass biola med linfrø, hverdag.

Skrevet

er ikke idoform noe man bruker mot diare? Eller er det bare med på å regulere magen? Vi brukte i alle fall store mengder på ferie på cuba for å holde diareen i sjakk! (MYE hår av ukjent slag og andre basiller i maten der... Glad jeg ikke var gravid da! )

Skrevet

Spis sviskeyogurt, det hjelper hos meg iallfall :)

Skrevet

hatt det problemet selv og mitt forslag er maltekstrakt i varm melk. det hjelper meg iløpet av en times tid da jeg oxo har dette problemet...

Skrevet

Okey! Tusen takk for svar alle sammen!

Men en liten ting til, som sikkert er ganske dumt å spør om.. Men det er ikke noe sjans for at fosteret tar skade av forstoppelse? At det trykker mye innvendig, eller at man må trykke litt ekstra når man er på toalettet?

Er gravid for første gang, og stort sett bekymret for det meste..

Skrevet

Det er ikke farlig for babyen å ha forstoppelse, og det er veldig vanlig i svangerskapet. For å holde magen ok, er det lurt å drikke mye, holde seg litt i bevegelse, og å øke med fiberholdig mat. Ser noen anbefaler kaffe her, og det kan nok hjelpe, men det har også en vanndrivende effekt og du kan dermed ende opp med å bli litt mer uttørket enn i utgangspunktet. Så mye vann er bra! Linfrø og sure melkeprodukter som andre anbefaler her, er også veldig bra

Skrevet

Tusen takk for svar=) Ja, skal begynne med litt biola å sånt, for dette er noe jeg ikke vil oppleve igjen!

Skrevet

Hei.

I mitt forrige svangerskap var jeg så utrolig treg i magen de føste tre mnd, at jeg måtte benytte meg av klyster ca en gang i uka. Etter tre mnd ble det noe bedre. Jeg hadde prøvd alt av råd om kaffe, svisker, grovt brød, drikke mye, bevege meg og alt det der man har hørt om.

Legen anbefalte meg noe reseptfritt på apoteket som ikke var farlig om som jeg bare kunne benytte meg av resten av livet hvis jeg ville. Det er en slags guffe som smører tarmen, altså noe olje greier. Høres veldig ekkelt ut, men om du blander det ut i juice, f.eks appelsinjuice merker du det ikke så godt. Dette kan du ta hver dag, og da blir det faktisk mye bedre. Brukte det etter fødselen og. Burde vel brukt det nå og. Jeg er litt usikker på skrivemåten, men det heter vel Duphalac (tror det faktisk ble riktig skrevet....)

Sett det har stått anbefalt i flere gravid blader også.

Lykke til. Vet hvordan du har det:-(

Skrevet

Har hørt at koffeinfri kaffe er bedre "avføringsmiddel" enn kaffi med koffein... og det er jo også bedre hvis du er redd for å få i deg for mye koffein...

Jeg kjøpte noe som heter Lactulose på apoteket, JM anbefalte det, og tar 15 ml. morgen og kveld blander i juice e.l. Det "smører" liksom tarmen og får mer fart på greiene. Funket samme dagen på meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...