Hanne_80 Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Hva gjør dere når deres barn hoster ganske så kraftig? Min gutt er 14 mnd nå og har selvøflgelig blitt syk av å være i barnehagen. Han er ikke syk med feber og slik, men når kvelden kommer og han skal legge seg så begynner han å hoste så kraftig at han våkner av at det gjør vondt. Ta tar det gjerne 2-3 timer før den hostekula gir seg og han sovner igjen. Konstant gråt hele den tiden da... Har kontaktet leger og de vil ikke gi han noe siden han er så liten. Og det man kjøper uten resept funker ikke og ikke liker han det heller så hvis vi får lurt i han noe av deg så kaster han som regel opp. Noen tips? Hører han er veldig surklete i halsen når dette pågår... :-)
esor Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 JAAA dette kjenner jeg meg GODT igjen i !! Min sønn på 16 mnd har også hostet ganske kraftig over lengre tid. Han hadde heller ikke feber eller virka syk på noen måte. Men han hostet noe helt forferdelig. Og det var mest ETTER han hadde lagt seg...og hostekulene kunne vare 2-3 timer ja.....og ofte hosta han til han spøy. Helt fryktelig rett og slett. Var hos legen sikkert 3 ganger for å sjekke om de kunne høre noe på lungene - eller om han hadde høy crp. Men de hørte aldri noe og crp'en var fin. Siste gang vi var hos legen fikk vi Efedrin hostesaft mot tørr hoste. Gav han bare 3-4 ganger av denne. Merket at han ble løsere i brystet. Men han ble utrolig dårlig humør av den ser du.......skikkelig sur og grinete + veldig trøtt (de fleste blir jo det motsatte). Jeg spurte etter noe hostesaft som HJALP - men de sa til meg også at siden han er så liten (under 2 år) kunne de ikke gi noe sterkere...... Håper det går fort over på lillegutten din. Er jo fryktelig tungt for de å hoste sånn....også er det ille å høre på også...en får jo så vondt av de.
Mille** Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Jenta mi på 13,5 mnd har hostet i ukesvis nå, og vi fikk resept på bricanyl hostesaft, det er den eneste som funker litt ihvertfall. Her er det også hosting i timesvis på natta, slitsomt for hele familien....(
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Akkurat likt hos oss. Poden her er også 14 mnd. Vi har vært hos lege i dag, hun lyttet på han og det hørtes fint ut. Må bare gå sin gang sa hun. Han har hoste, surklet og spyttet slim i tre uker nå....har gått i bhg i 2 mnd, og har vært myyyye syk siden oppstart, men det høres ut som det er ganske vanlig. Har bestemt meg for å gi meg helt med ammingen fra i dag av og da blir det vel enda verre......
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Har ikke noe tips, men kan si at vi er flere som sliter med hoste på våre små. Det kan forresten hjelpe å heve hodeenden av senga ved å legge et par tykke bøker under føttene på den delen av senga hvor hodet er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå