Gå til innhold

noen som har erfaring med korte/defekte lutealfaser??

Anbefalte innlegg

godmorgen :))

jeg forstår ingen ting!

etter en dødfødsel for 2 mndr siden har jeg hatt lutealfaser på henholdsvis 6-7 dager første gang og nå har d gått ca 3 dager siden el og det er blod på papiret når jeg er på toalettet...

jeg vet ikke om jeg altid har hatt korte lutealfaser, men syklusene mine har altid vært rundt 30 dager(ikke kortere)

jeg har en gutt på 9 år, så tok d oss over 4 år før jeg ble gravid igjen (han døde jo somsagt) nå er jo d høyeste ønske og bli gravid igjen, men d er jo temmelig umulig med lutealfase på 3-4 dager...

noen som vet noe om dette?

er det noe en kan gjøre?

har prøvd natur med wild yam, uten hell ser d jo ut for...

klem

mia

vneter på time hos gyn, men d er 1,5 mnd ventetid

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har funnet ut at jeg har lutealfaser på ca 1 uke. Var hos gyn i dag, og hun var enig med meg i at det var litt kort.

Starter nå uansett på Pergotime, og det kunne også fremskynde EL litt. Ellers så kan man visst få Gestagentabletter for å utsette TR litt, men dette var visst litt omdiskutert.

Vet ikke om dette var til noe hjelp, håper du fikk noen svar i alle fall :)

takk for svar :))

jeg har jo også hatt korte lutealfaser nå, men jeg tror det er bare etter fødselen, for jeg har aldrig hatt korte sykluser sånn generelt.

har heldigvis en god lege fra sykehuset, måtte egentlig vente 1,5 mnd på time hos gyn, men etter de hadde fått brevet fra legen, der det sto de skulle ta meg inn FORT så ringt de meg opp igjen og ga meg time om 2 uker og en resept på pergo i posten! jeg spurte og om dette med progresteron, men han syns jeg skulle ta pergo først og se hvordan det gikk. men jeg fant en progresteron krem som brukes mye, bla til infertilitet. der har de tatt naturlig progresteron fra "wild jam" det er en krem (slik som du får av lege) bare det er naturlig progresteron. jeg lurer på om jeg skal prøve den i tilleg til pergo.

vet ikke om du er interesert men den heter ProgestaCare og selges på www.h-by-m.com. Virer som et serriøst nettsted der de selger div naturmedisin.

ønsker deg lykke til på pergo :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...