Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei! jeg fikk meg ny jobb 28 august i en dagligvareforretning. var da 12 uker på vei. nå har jeg straks jobbet der i 2 måneder, har kontrakt på 8 timer i uken, men første mnd fikk jeg utbetalt nesten 15 000 for jeg jobber mye mer enn 8 timer i uken. Har nå fått ny sjef som har begynt å sette meg opp mindre og mindre de siste ukene, og han virker ikke særlig fornøyd med meg er veldig overlegen osv. Er bekymret for å tilslutt gå ned til 8 timer i uken som er det eneste jeg har krav på. Jeg vurderer derfor å sykemelde meg ut svangerskapet for å sikre meg nok penger, men så kommer dilemaet og spørsmål: 1.lurer på om legen min gir meg 100% sykemelding ut svangerskapet (er 19 uker på vei) bare basert på at jeg er sliten og vondt i ryggen og har psykiske vansker med jobben etter ny sjef (konstant redd for å bli sparket, tenker på jobben hele tiden også når jeg ikke jobber og kvier meg for å gå på jobb)??? 2.har til nå kun jobbet 5 av de 10 mnd før fødsel som regner ut permisjonspenger, gjelder det når jeg er sykemeldt også, eller må jeg jobbe 6 mnd før jeg evnt. sykemelder meg 3. er redd legen min sykemelder meg kun noen uker, og da vet jeg at jeg kun får de 8 timene i uken jeg har krav på når jeg kommer tilbake på jobb, det skjedde nettopp med ei annen som har vært sykemeldt. Og dette er ikke nok å leve på hver mnd!! 4. Syntes selv det er dårlig moral å sykemelde seg 2 mnd etter man har startet i en ny jobb, og kommer til å kvie meg no grusomt til å evnt. levere sykemld til min nye strenge mannlige sjef. Jeg går ikke å klager til noen på jobben om plagene mine, så ingen som kommer til å tro på at jeg er dårlig og vil få et dårlig rykte der. 5.har 6 mnd prøvetid der, er det i det hele tatt lov å sykemelde seg når man er på prøvetid? Har ikke planer om å fortsette i denne jobben etter fødselspermisjonen så er ikke redd for at jeg ikke blir fast ansatt, tok jobben kun for å få fødselspermisjonspenger. ER UTROLIG TAKKNEMMELIG FOR SVAR, TRENGER VIRKELIG RÅD OG HJELP!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6743533-pliiiis-hjelp-meg-b%C3%B8rkanhar-jeg-lov-til-%C3%A5-sykemelde-meg-n%C3%A5-litt-langt-men-h%C3%A5per-noen-som-vet-kan-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #2 Del Skrevet 19. oktober 2006 P.S: jeg gjør mitt beste på jobb, står på og sier alltid ja når de trenger meg til ekstra jobbing, men føler ikke jeg får noe særlig igjen for det, kun en gretten sjef som setter meg opp mindre og mindre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6743533-pliiiis-hjelp-meg-b%C3%B8rkanhar-jeg-lov-til-%C3%A5-sykemelde-meg-n%C3%A5-litt-langt-men-h%C3%A5per-noen-som-vet-kan-hjelpe/#findComment-6743538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #3 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis du sykemelder deg nå,vil du ikke bare får sykepenger for de 8timene i uka?Er litt usikker på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6743533-pliiiis-hjelp-meg-b%C3%B8rkanhar-jeg-lov-til-%C3%A5-sykemelde-meg-n%C3%A5-litt-langt-men-h%C3%A5per-noen-som-vet-kan-hjelpe/#findComment-6760816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cørby Skrevet 21. oktober 2006 #4 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei. Kan fortelle deg hvordan jeg har hatt det, noe i det samme som deg. Fikk fast jobb jeg skrev under på kontrakt i april, ble sykemeldt i midten av mai og har vært sykemeldt siden. Fått sykepenger siden, har nå gått over til fødselspenger. For slik reglene er i dag kan man gå sykemeldt uten at det har noen betydning for fødselspengene. Det regnes som inntekt, som om du skulle vært i jobb. For deg som ikke går fullt, ville det blitt regnet ut et gjennomsnitt og du ville fått det til du evt blir friskmeldt igjen. Om du skulle gå sykemeldt til perm. start blir det regnet gjennomsnitt av det du har fått i sykepenger. Håper du fikk svar på noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6743533-pliiiis-hjelp-meg-b%C3%B8rkanhar-jeg-lov-til-%C3%A5-sykemelde-meg-n%C3%A5-litt-langt-men-h%C3%A5per-noen-som-vet-kan-hjelpe/#findComment-6770642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå