Gå til innhold

hvor lang tid før reductil var i posten når du besteillte fra den utenlandske siden..

Anbefalte innlegg

husker ikke hva den heter..! men bestillte for ca 3 uker siden å har ennå ikke fått noe! skulle gå på siden å sjekke hvordan det lå an med bestillingen min men har jo så klart sletta mailen med ordre nummere på.. eller fikk jeg noe mail i det hele tatt? husker ikke.. hehe lurer på om jeg faktisk bestilte? er så vimsite jeg !

Fortsetter under...

Pakken kommer frem etter et par uker -gjorde iallefall det da jeg bestilte her tidligere. Kanskje blitt stoppet i tollen? Reductil kom på dopinglisten i oktober, så det er like ille å kjøpe dette på nett som blant annet valium og rohypnol nå. Håper det går bra da....

Gå inn på legemiddelverket.no og sjekk ut stoffet "sibutramin", (virkestoffet i Reductil); det står på dopinglisten. Der finner du også annen informasjon om Reductil.

Mulig det er på dopinglisten, men det betyr ikke at det er ulovlig å ta inn i landet, det er en lovlig medisin i Norge. Det er jo veldig mye som er på dopinglisten, men for oss som ikke er toppidrettsutøvere er det ikke noen fare for at vi blir tatt for doping i en konkurranse:)

Jo, at en medisin står på doping- eller narkotikalisten betyr at innførsel er ulovlig. F.eks så er vival og valium fullt ut lovlig medisin i Norge -men siden medisinen står på narkotikalisten så er det ulovlig å innføre. Det er mange som har fått bøter og straff etter innførsel av slike legemidler. Og at du ikke finner Reductil på dopinglisten er kanskje fordi du har lett etter navnet reductil? Medisinens navn finner du aldri på slike lister -det er virkestoffene som teller -og de finner du ved å slå opp i felleskatalogen.no -Sibutramin er navnet på virkestoffet i Reductil -og det kom på dopinglisten i oktober. Har selv snakket med både tollvesenet og lillepille.no om dette -og de kan bekrefte at det er tilfelle at innførsel nå ikke er lovlig lenger.

Utdrag fra legemiddelverket.no

Det er tillatt å kjøpe legemidler i utlandet eller via internett hvis følgende betingelser er oppfylt:

*legemidlet er til eget bruk

*legemidlet må være anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet

innførsel av legemidler pr. post er kun tillatt fra land innefor EØS

*legemidler som inneholder stoffer som anses som narkotika eller dopingmidler er ikke tillatt å innføre

Tollvesenet kan be om dokumentasjon på at legemidlet er til personlig bruk, ved for eksempel en legeerklæring.

Kan lese mer her:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____18178.aspx

Dopinglisten: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-19930430-0318-001.html

Narkotikalisten: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19780630- 0008.html#map001

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...