Gå til innhold

Homeopati

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt som er allergisk mot egg, melk, peanøtt og soya.

Nå lurer jeg på om vi skal prøve homeopati. Men jeg vet svært lite om det.

Er det noen som har gode erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Homeopati er absolutt å anbefale. Har selv brukt det med veldig positve resultater!!

Jeg fikk det mot kronisk halsbetennelse. Hadde 4 - 5 halsbetennelser i løpet av året. Nå er det 3 år siden sist. og dette pga homeopati!!

Lykke til!!

Skrevet

hmm, jeg vet ikke jeg. Skjønner ikke helt hvordan det skal virke inn på allergien. Blir litt annerledes når det gjelder en halsbetennelse, den er jo ikke kronisk slik som allergi (kronisk i den forstand at det varer over tid). Jeg har også en jente som reagerer på det samme som din gutt. Her holder vi henne vekke fra alt hun ikke tåler, så satser vi på at hun vekser det av seg etterhvert.

Skrevet

Det aller beste er å holde barnet vekk fra alt det ikke tåler i etpar år. Etter det kan man prøve seg fram forsiktig. Allergi handler om immunforsvar, og så lenge barnet spiser ting det ikke tåler, så får det ikke bygd opp immunforsvaret. Homøopati og akupunktur kan hjelpe til å styrke immunforsvaret, jeg har hatt god nytte av slik behandling selv, med eksem, masse allergi og litt astma helt siden jeg var 6 uker.

Men ikke stress med å gi barnet mat det er allergisk mot. Jeg må fortsatt være forsiktig med egg, fisk og nøtter. Men det er ikke synd på barnet selv om han er allergisk. Sånn er det bare, han vet ikke om annet. Selvfølgelig litt leit av og til å ikke kunne spise det samme som andre barn, særlig i bursdagsselskaper. Men jeg tror faktisk det har gjort meg sterkere, og det fins mange med mye verre sykdommer.

Så ikke stress, men prøv gjerne homøopati. Og kast ut katta, og andre pelsdyr og fugl!!! Dette gjør alt mye verre! Masse lyke til med prinsen :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...