Gå til innhold

P-sprøyta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan virker p-sprøyta?Forsvinner mensen?Jeg har fått mitt andre barn å lurer sånn på hvilken prevansjon jeg skal bruke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig veldig fornøyd med sprøyta, det er den eneste prevensjonen så langt som funker på meg (uten særlige ubehag). Jeg har ikke mensen *deiiiilig* ikke "hormonell" og sinna.

Om du planlegger flere barn i fremtiden, så vær klar over at det kan ta laaang tid å bli gravid etter sprøyteslutt. Hos meg tok det 11 mnd, og det kan fint ta enda lenger tid. Men tar man det med i planleggingen ved evt familieforøkelse er det i og for seg ikke noe problem.

Eneste driten med den er at jeg ikke får til å gå ned i vekt så lenge jeg går på den... *grrrr* Skal til legen snart å spørre om det er noen sammenheng mellom null vektnedgang når jeg er superflink og prøver for harde livet, og at jeg går på sprøyta.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale den i det hele tatt! Ja - veldig praktisk og enkelt, men hvis du skal ha flere barn, bør du ikke bruke den. Som nevnt over her - det kan ta veldig lang tid før du blir gravid. I tillegg er det en del andre ting med den som er negativt... Jeg opplevde å få et svangerskap utenfor livmora, og ei lege-venninne av meg mener det kan skyldes p-sprøyta.

Jeg har hatt så mye tull med svangerskap etter å ha brukt p-sprøyta i to år, og jeg kommer ALDRI til å vurdere den igjen...

Hvis du begynner med den, har legen plikt til å dele ut advarsel skriftlig til deg... Det sier sitt!

Skrevet

Jeg trur ikke det har noe med p-sprøyta å gjøre. Du ville sikkert fått det uansett. Men leger har noen ganger lett for å legge skylda på nye ting, fordi de vet for lite om det. Noen sier at det tar mye lenger tid å få igjen mensen etter at du har gått på sprøyta enn etter at du har gått på piller. Men det er tull, det er 50 -50. Men som sakt, det som er nytt får ofte mesteparten av skylla. Har selv gått på psprøyte i 4 år og fikk igjen mensen en mnd etter at jeg skulle tatt siste sprøyte.

Ellers ingen bivirkninger og ingen mens, deilig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...