Gå til innhold

huff...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er piss lei jobben min.. jeg blir helt deprimert.. jeg har aldri fri,, jobber ræva av meg.. å får bare drittlønn.... men jeg finner ingen ny jobb... så jeg må holde ut... men nå er jeg ganske sikker på at jeg er gravid... lurte på om jeg skulle gå til legen å kanskje få en sykmeld. men jeg veit ikke hvor lett det er... jeg kjenner ikke legen min.. for det er bare en jeg har fått utdelt.. hater leger... jeg trenger å få roa meg å tenkt på no annet enn jobb... jeg veit jeg kommer til å bli plaget veeeldig med kvalme... men jeg jeg er så usikker.... jeg lurer på om en sykmeld. k an få konsekvenser når jeg evnt skal ha fødselperm. huff... jeg blir helt kake av detta........ trenger virkelig å koble av.............................................................................................................................

Fortsetter under...

Hvis du tenker på om sykemelding går ut over utbetaling av fødselspenger så gjør det ikke det, du kan være sykemeldt hele svangerskapet hvis du vil og få utbetalt fødselspenger. Men det regnes gjennomsnittet av lønna de siste månedene da, så hvis du er vant til å jobbe ekstra og få ekstra utbetalt i forhold til din grunnlønn vil du nok få mindre i fødselspenger, tilnærmet grunnlønna (tror jeg altså, skal ikke si dette 100 % sikkert).

Synes du skal sykemelde deg jeg. Hvorfor ikke, mange gravide som gjør det. Jeg personlig vil ikke gjøre det selv om jeg hater jobben min med mindre jeg får store svangerskapsplager, for jeg tror det blir uutholdelig kjedelig å være hjemme. Men dette føler du jo selv. Hør med legen din du, kan jo hende han er ålright.

Lykke til videre da:)

Å sykmelde seg løser på sikt ingen problemer. Du må også tenke på at den dagen du skal søke ny jobb vil eventuell ny arbeidsgiver mest sannsynlig kontakte din gamle arbeidsplass for å sjekke referanse. En av de tingene de kommer til å sjekke er om du har hatt mye fravær. Får de dette bekreftet er jeg redd du nok ikke blir den som får jobb.

Strengt tatt har heller ikke en lege anledning til å sykmelde deg på bakgrunn av at du mistrives på jobben at lønna er dårlig etc. Du skal faktisk vær syk/skadet for å få en sykmelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...