Gå til innhold

Erfaring med vugge i stuen?

hæppi;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har en gutt i fra før, venter ei jente i mars.

vi hadde en fin kurv i stua til gutten vår, det var veldig greit. skal bruke den samme kurven denne gangen. :) kurven går ikke an å vugge, så gutten vår ble ikke vugget i søvn.

men erfarte at det var alikevel vanskelig om natta og bare la han ligge å skrike, så vi endte med å gå rundt å bære litt på han til han var rolig igjen. skal man ha et barn som sovner uten litt kos og vugging må jo barnet ligge inne i sengen hver gang han skal sove. hva med når man går på tur og har babyen i vogn da? det er jo veldig behagelig for de fleste babyer... :)

men uansett, det finner dere nok ut av selv. det er bare dere som vet hva som passer best for deres barn.

jeg klarte iallefall ikke å la den lille ligge å gråte og gråte... så jeg tenker at det kommer litt an på barnet også... (og så er jeg jo litt "hønemor" også da...)

vel, lykke til!! :)

Med begge våre har vi hatt vugge i stuen (som kunne beveges) og seng på soverommet. Ble riktignok ikke vugget i søvn. Jeg tror bare barna våre har hatt godt av å skille mellom nattesøvn og dagsøvn. Vogn ble også hyppig brukt. Det kan jo kanskje være en fordel å ikke la barna bli for avhengig av en konkret seng for å sovne. La de heller bringe med f.eks. en koseklut med trygge lukter til de forskjellige stedene. Da blir det også lettere når besteforeldre etterhvert skal ha de på overnatting.

Vuggen vugger vel ikke av seg selv;)

La barnet bli vant til å sove litt forskjellige steder mens d er lite, så blir d enklere når d blir større...

Våre barn har hatt vugge i stuen, og vi har ikke hatt noe problem med det :)

De har sovet godt i senga si på natta likevel.

Og i vogna.

Og i bilen...

Og ellers...

Og bare for å had sagt: jeg har aldri latt dem ligge å gråte seg i søvn, det er hjerteskjærende.

De sovner selv når de er trette og har d bra.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...