Gå til innhold

Vurderer seriøst full sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt 60% nå, men jeg kjenner at det begynner å bli nok. Er i uke 35, og sliter med bekkenet, og i tillegg blir jeg så fort sliten. Blodprosenten daler, så det har kanskje en sammenheng.

Må jeg inn til legen, eller holder det kanskje at jeg ringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at det kun er to uker til du går ut i permisjon, så tror jeg legen din virkelig skjønner deg hvis du ikke klarer mer. Synes det er godt gjort at du har holdt ut så lenge som dette, det er mange som blir tidlig sykemeldt, men det er jo individuelt hvilke plager vi har og hvilken jobb også da.... jeg jobber på legekontor, hos oss er det nok å ringe hvis du skal ha mer sykemelding, når du i tillegg er 60% sykemeldt, så tror jeg ikke det er noe problem å bli 100% sykemeldt i to uker. Du kan jo prøve å bare ringe først, så får du jo svar på hvilke rutiner de har ved det legekontoret du bruker.

Skrevet

Takk for svar. Kjenner jeg nesten blir på gråten av svaret ditt:) Men er ekstra sliten i kveld, selv om jeg ikke har vært på jobb. Skal på jobb i morgen, og kjenne litt på det da. Så får jeg se litt utpå dagen om jeg ringer legen.

Skrevet

Ja, synes du virkelig burde ta kontakt. Husk at du trenger litt ro og hvile rundt deg den siste tiden. Du får nok å bruke kreftene på under fødselen og tiden etterpå, ingen vits i å være totalt utslitt da. Vil tro at de fleste skjønner dette. Hvis du fremdeles er sliten i morgen, ring på jobb å si at du ikke kommer, så ringer du legen din for avklaring ang. sykemeldingen!!! Ikke slit deg ut kjære medsøster!!

Skrevet

Du har helt rett i det. Tror de fleste skjønner ja. Mange som kommenterer det på jobben og. At jeg er der enda osv. Skal se det hele an i morgen. Kommer meg nok på jobb i morgen. Er så fordømt sta vet du....Hadde jeg ikke vært så sta hadde jeg gitt meg for lenge siden:) Men nå tror jeg staheten skal få vike:)

Skrevet

Uffda, jeg synes det høres ut som du trenger 100%. Hvis jeg hadde følt det slik i forrige uke hadde jeg også trengt det, det vet jeg. Nå vinner du ingenting på å nedprioritere deg selv.

Blodprosenten betyr mye. Det er helt naturlig at du merker det. Håper du kjenner godt etter på jobb idag og tar kontakt med legen din.

Skrevet

jeg ringte faktisk bare og fikk utvidet sykemeldinga fra 40 til 100%. Men de kan jo være det gikk så glatt fordi legen egentlig har villet sykemelde meg fullt en mnd før jeg gikk med på det... hehe.... men ring og spør i det minste, det skader jo ikke :)

Skrevet

Jeg ringte legekontoret i dag, og fikk beskjed om å komme å hente sykemeldingen i morgen. Så da regner jeg med at den er i boks. 10 kg lettere nå, samtidig som jeg har litt dårlig samvittighet. Men det skal jeg bare legge fra meg. Klarer nok å glemme det når jeg bare har fått levert fra meg sykemeldinga:)

Takk for svar jenter. Dere er supre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...