Gå til innhold

Vekt grense for IVF i Haugesund???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om de har en BMI grense for å få prøverør der?

Lurer også på om noen av dere som har vært ved denne klinikken kjenner til ventetiden deres?

Har endometriose og fikk i dag 3-4 mnd prøvetid på å bli gravid på egen hånd av gynekolog før jeg søkes til IVF.

Beklager om dette spørsmålet har blitt stilt mange ganger før, er ny her - men klarte ikke side bakover i sidene om noen hadde lagt ut et ligende spørsmål før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hva grensen er ,eller om dem har noen grense? Har vært der selv os starter opp med 1 ivf behandling etter jul. Å jeg er ikke slank,det skal jeg love deg:-)

Har ikke fått beskjed om noe unntat at å prøve å gå ned ca 10% kan være god hjelp.

Lykke til!

Skrevet

Oki, tusen takk for svar=)

Jeg har jo 4 mnd til å prøve selv først, så jeg tenkte liksom at jeg kunne benytte disse mnd til å være litt føre var, og prøve å gå ned litt i vekt. Så på sidene deres at de anbefalte og gå ned ca 10 % i hvertfall som du nevnte.

Hvor lenge måtte dere vente Datteren-til-mamma:-)

Skrevet

Ventet ikke så lenge før vi fikk beskjed at ivf kanskje var det som passet best for oss. Har prøvd pergotime tidligere,uten resultat. Nå er de vi selv som har utsatt og utsatt det,men hopper i det etter jul:-)

Skulle begynt å trimme litt her også,me det blir bare med tanken hehe:-)

Bor du i haugesund?

Skrevet

Vi har ikke prøvd mer enn i 4 mnd, men jeg var på oppfølgingstime hos gynekolog i dag. Dette fordi det tilfeldig ved en akutt lap i mars ble oppdaget at jeg hadde mye endometriose. Da jeg nevte for gynekologen at vi ønsket oss barn sa hun at vi skulle prøve i ca 4 mnd. til. Deretter må jeg muligens ha en lap til, viss en av endometriose systene er for store for ivf. Så skal vi søke ivf.

Alt kom litt brått på og jeg har egentlig ikke tatt stilling eller tenkt over dette i det hele tatt - ble rett og slett litt satt ut. Men bør vell bare være veldig glad for at vi kanskje for hjelp allerede så tidlig.

Nei jeg bor i Stavanger området. Prøver å trimme litt jeg da, men har en del andre plager eller diagnoser som gjør at det ikke alltid er like lett :(

Håper at det ikke tar mangen forsøkene før det klaffer for dere!!

Skrevet

Uff,ja forstår man blir litt satt ut når man får slike beskjeder. Husker hvordan det var. jeg har pcos.

Ja får håpe det går bra for oss begge,og at vi lykkes i nær fremtid:-)

Skrevet

Ingen andre som vet om de har en mer spesifikk grense?

Eller hvor lang ventetid det er?

Skrevet

Vet ikke BMI grense ved Haugesund, men på riksen er grensen 35 etter hva jeg er forespeilet. Jeg har en BMI på 31, ett eller annet og det var et veldig ønske at den skulle komme under 30... Vet ikke om dette hjelper deg, men så veldig ulikt kan det ikke være?

Lykke til...

Skrevet

Hei!

BMI grensen på Riksen er 35, de er ganske strenge. Det er riktig at vektnedgang kan gjøre det lettere å bli gravid. Kjenner ei som slet, hun gikk ned 7 kilo og ble gravid (pco). I følge min akupunktør er det ikke stor vektnedgang som skal til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...