Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hvor mange har dere å kjøpe gaver til? - vi har 22 stykker vi. Så der flyr det nok mange mange tusen..... Fatter ikke hvor vi skal ta pengene fra.....
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Enig,sasmme greia her.Bruker vel rundt 20 000,- i gaver.Syns det er helt vannvittig,kosen er liksom borte.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 seriøst?? hva er vitsen med å bruke så sykt mye på gaver?? julen er ikke det den en gang var. jeg lager mange av gavene jeg.ikke fordi jeg er gjerrig,men syns det er kosligere å gi og å få gaver som man har laget selv. blir mere personlig.
så var vi 4 Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Kjøper kun gaver til de nærmeste og da blir det ikke dyr gaver heller. Synes jula er mye mer enn gaver og stas. Familie og samvær er det som teller.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Min manns familie har tradisjon med altfor dyre gaver,så der går det endel.Men jeg har nektet å betale ei krone der altså.Syns det tar av.Min familie er mere nøktern,gudskjelov ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 20.000 i gaver? Er du spinnvill??? Da kan man vel skylde seg selv når jula blir en dyr affære. Har du 60 stk å kjøpe til, eller bruker du 1500 i snitt pr. gave? Høres jo sykt ut.
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 18stk har jeg å kjøpe til!!!! bruker vel maks 5000-7000kr..... mer gidder jeg ikke å bruke penger på, de skal VI ha til kos... ;o)
Blackstar Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 22 stk.!!!??? Er det bare barn eller?? Hvis ikke er det vel på tiden å begrense litt eller....??? Hos oss har vi en usagt maksgrense på kr. 300,- pr. stk. Oss voksne er ikke så viktig, kun barna.
Nostalgi Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 er blitt alenemor jeg, og har ikke peil på hvordan jeg skal klare å gi alle julegaver i år........ noen gode råd og tips om billig og fine gaver?
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 De kjøper for 1000,- til hver.Så bare til barn,brødre og mor til mannen er det 8000,- og til hverandre for 2000,- Da er vi opp i 12 000,- før vi har begynt på resten av familien.
*Magic* Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Har ca. 18 stk. å kjøpe til i år. For et par år siden så ble vi enige om å kutte ned på hvem som gav presanger til hverandre, for det ble alt for mange + kjempe dyrt. Til foreldrene våre kjøper vi alltid dyre gaver, og fra mine foreldre så får vi alltid dyre ting eller en god del penger tilbake. Syns det er litt kjipt at det ikke er "toveis" fra sambo sine foreldre også, for der er det som oftest ikke gjennomtenkt eller brukt så mange kronene. Og det er ikke fordi de ikke har råd til det. Jeg mener at vi ikke skal bruke så mye penger på gave til de, men da blir sambo sur. Syns at gaver man gir og får bør være på samme nivå. Ellers så har jeg en grense på 200-250 pr. gave.
snuppi2 Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 My God...blir helt sjokkert när jag läser hur mycket pengar dere bruker på julegaver! Att dere gidder?? Vi köper till barnen (det är ju ändå viktigast för dem!) och till varandra för MAX 200 kr. Det är ju inte GAVENE som gör julen...håper jag? Vartfall ikke hos oss, det är kosen! Den är gratis:)
kem e' det som bæsja? Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 Da deler jeg av mitt gode triks, feks til mine søsken med familier: kjøp en litt romslig kurv, fyll den med en pose spesialkaffe, litt annerledes sjokolade, litt standard sjokolade og noen julehefter. Blir ca 2-300 pr kurv. Vi har ikke helt råd til å gi alle tantebarn en ok gave hver (er vel ca 17 med mine dine våre nå...), men spise godter og leser tegneserier gjør de alle sammen. I fjor ble det også en halvflaske vin til de voksne... Best av alt: ingen får noe de ikke liker. Kurven kan de jo evt hive. Tips til: gjør noe ut av å pynte kurven. Har ikke helt de gode evnene der jeg, men tror de skjønner at tanken er god.
-carina- Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Vi har stor familie, 28 stykker (hvilket vil si foreldre, våre søsken og deres barn). Vi har diskutert dette, for gaver tar jo helt overhånd. Gir 100 kroner pr voksent par i familien. Det er jo ikke mye man får for pengene, så da må man derimot være veldig kreativ. Barna får mer, ca 250 pr barn. Mannen min og jeg går heller ut sammen og bruker litt penger på noe vi ønsker oss. Siden vi har fått egne barn har vi fra i år av sluttet å gi til venner. (I fjor ga vi gave til omkring 40 venner i tillegg!!) I stedet for store, dyre gaver har vi besluttet å tilbringe en helg sammen. En helg med min familie og en helg med svigerfamilien. I min familie er vi bare sammen og skravler og spiser mat, i svigerfamilien har vi juleverksted sammen. Baker pepperkaker, drikker gløgg og lager julepynt med barna. Har blitt enige om at dette er den fineste julegaven vi kan få/gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå