Gå til innhold

cosylan- hostedempende på resept


lille knotten min

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra Felleskatalogen:

 

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Pga. risiko for påvirkning (tilvenning) av barnet bør etylmorfin bare brukes i terapeutiske doser over korte perioder. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier mulig risiko. Overgang i morsmelk: Det er ukjent hvor mye av etylmorfin som går over i morsmelk. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet skal ikke brukes under amming over lengre tid pga. fare for tilvenning av barnet.

 

 

Altså: ikke bruk dette når du er gravid!

(med mindre fordelen oppveier mulig risiko, og da bør du sikkert snakke med legen din først........)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rød varseltrekant på produktet fordi det skal inneholde et morfinpreparat. Derfor bør du høre med legen din før du bruker det. Som felleskatalogen er det jo overgang til placenta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fare for tilvenning av fosteret. Det er mest kritisk i 1. og 3. trimester. Dette gjelder alle morfinpreparater. Nå skal det nevnes at det er veldig lite i Cosylan, så sannsynligheten er liten, men jeg ville prøvd alt annet først for å være på den sikre siden. Men: du skal leve og ha det bra du også. Er du uvel og det eneste som kan hjelpe er Cosylan så ville jeg tatt det.

 

 

Hilsen en farmasøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere typer hostesaft på helsekosten som hjelper myyyyyye bedre enn Cosylan, og i og med at det er morfin i Cosylan må det da være mye bedre med helsekostprodukter. Morfin er jo et narkotisk preparat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...