Gå til innhold

hvor stor er sjansen?

Anbefalte innlegg

hvor stor tror dere sjansen er på å bli gravid på dag 11 i syklusen - altså 3 dager til EL om den er på dag 14 - noe den teoretisk sett burde være, men som jeg ikke er sikker på...

Vi prøver egentlig ikke enda - men begynner å bli mer og mer "uforsiktige" og innerst inne så håper ejg så inderlig at det har skjedd noe...Men sambo vil bruke kondom på dagene rundt EL - så da er det dag 11 som er mitt håp - tihi;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6740365-hvor-stor-er-sjansen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"SANNSYNLIGHETEN FOR Å BLI GRAVID"

skrevet av Christian Anker, lege on januar 26, 2006

Fruktbarheten er høyest omkring eggløsningen. Den inntrer gjerne 14 dager før menstruasjon. Hvis det er 28 dager mellom hver blødning er, sannsynligheten for å bli gravid på de ulike dagene omtrent:

• de første seks dagene: 0 prosent

• syvende dag: 0,1 prosent

• åttende dag: 0,7 prosent

• niende dag: 2,5 prosent

• tiende dag: 5,5 prosent

• 11. dag: 10,4 prosent

• 12. dag: 14,6 prosent

• 13. dag: 16,9 prosent

• 14. dag: 17,3 prosent

• 15. dag: 14,1 prosent

• 16. dag: 9,1 prosent

• 17 dag: 4,9 prosent

• 18. dag: 1,9 prosent

• 19 dag: 0,5 prosent

• 20. dag: 0,1 prosent

• 21 - 28 dag: 0 prosent.

Om du nettop har slutta på pilla så er d ikke godt å si..du kan få el på dag 11 eller dag 30......hehe..ikke godt å si...men sæden kan jo leve 1-3 dager da....ville ikke satset på det men....hehe..

Syns det er så merkelig jeg..."uforsiktige"..enten så vil man ha barn eller så vil man ikke kan du si til samboeren din..blir så rart for meg dette..hehe

Annonse

ioioioi - kan jo skje ting her:) Men får prøve å ikke ha for store forventninger. Uansett - takk for svar - det hjalp:D

Og til du som synes dette var så merkelig : Menn er som regel litt mer redde en vi damer når det gjelder det å få barn. Vi vil begge to .- men har kun ett år igjen av studier, så det mest fornuftige er å vente ett år, men klarer oss også veldig fint om det skulle skje noe nå! Derfor litt uforsiktige....-det er ikke snakk om at en av oss ikke vil:) Tolk det som du vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...