Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har svakt immunforsvar og er mye borte fra jobb. sønnen min er også mye syk og nå må noe gjøres. Vært inne på atføring/ ufør osv, men vet ikke helt hvordan dette skal gjøres. Vet at legen skal finne ut dette med meg, men jeg vil vite litt først. Jeg jobber i vikariat med muighet for forlengelse. Kontrakt nå frem til ut året. Jobber 100%. Det beste hadde vært å kunne jobbe feks. 70%. Da må jeg vel gå på sykemelding resten tenker jeg. Hvor lenge kan jeg gjøre det og hva skjer om oppdraget avsluttes og når jeg skal i annen jobb med sykemeldingen? Etter at sykemeldingsperioden er over må jeg jo over på en permanent ordning. hvilken blir det, hvis jeg er i jobb da, og hvis jeg ikke er det? Får man da 30 prosent av lønna da (hvis det blir 70%) fullt dekket i sykepenger, og hva får man når man går over på andre ordninger? Jeg vet dette kan være aktuelt, da legen har vært inne på det flere ganger, men jeg har avskrevet det fordi jeg ville jobbe. Takker for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6740232-%C3%A5-jobbe-mindre-sykemelding-og-senere-ordning-ytelser-ved-d%C3%A5rlig-helse-hvordan-fungerer-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå