Gå til innhold

Bekkenløsning????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan avkrefte at det er bekkenløsning jeg er i ferd med å få. Har så sinnsykt vondt nederst i ryggen, nesten nede ved halebeinet. For hvert skritt jeg tar så iler det i hele kroppen. Klarer ikke å røre på meg i senga om natten, og må ha hjelpe til å komme meg ut. Er ikke 14 fullgåtte engang. Noen som har kjent noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff... kjenner meg igjenn..... det er nok bekkenet som har begynt å krangle.....

Skrevet

Ville kontaktet lege for å få henvisning til fysioterapaut, da kan du få en slide, den gjør det lettere å komme utav sengen. Ellers så hjelper de med øvelser som kanskje kan gjøre deg bedre. Lykke til

Skrevet

Jeg begynte å kjenne det samme som deg når jeg var rundt de ukene. Det har ikke blitt bedre, jordmor sa til meg at det kunne vere smerter fordi de ukene jeg har vert gjennom nå, er de ukene livmoren vokser mest (jeg er 19 +1). Jeg hadde et håp om det, men kjenner at smertene berre blir verre, kan ikke gå så langt som jeg gjorde før, og kjenner det veldig godt om kvelden etter endt arbeidsdag, og også om natten som du sier.

Skrevet

Uff, dette var jo ikke så oppløftende. Hva kan evt en fysioterapeut gjøre? Går til en kjempeflink psykomotorisk pga spenningshodepine og nakkeproblemer. Kanskje verdt å kontakte henne? Noen som har prøvd naprapat eller vet om det kan være skadelig på noen måte for fosteret?

Skrevet

Jeg har også vondt i ryggen, langt nede i korsryggen. Og når jeg går tur, spesielt på asfalt, løper og bærer ting blir det verre. Men jordmor sa til meg at det er hormoner som gjør at bekkenet blir litt løsere bake i ryggen, og at babyen gjerne i tillegg kommer ani noen nerver. Men at dette var normalt og vil gjerne gå over. Jeg måtte bare bevege meg likevel sa hun, blir vist verre av å sitte stille. For bevegelse hjelper for ryggen og forebygger bekkenløsning, måtte bruke bekkenet og ryggen masse. Sykle, gå og svømme var gode ting, men løping og hopping var ikke noe bra for ryggen. Også måtte jeg huske og ha god holdning.

Så her satser jeg hvertfall på å slippe ;).

Skrevet

Altså når du har bekkenløsning skal du jo holde deg i ro, men når det bare er ryggen så hjelper vist bevegelse ;)

Skrevet

Du bør gå til lege for å få finne ut av hva det er. Sjøl fikk jeg påvist bekkenløsning for ei uke siden, og skal idag til min første time hos fysioterapeut. Er ikke mer enn 15+6 nå, så håper jo at det blir mindre smerter etterhvert. Sjøl om jeg hører alle skrekkhistoriene velger jeg å ikke tro på alt....

Skrevet

beklager, men det er langtfra umulig at det er bekkenløsning ja...

selv begynte jeg i uke 12 jeg da. går på fysoterapi en gang i uken og så bader jeg i varmt basseng en gang i uken med fysoterapi. det kan hjelpe... sjekk med lege eller jordmor neste gang og det er mulighet for det der du bor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...