lillemormei Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Vi vaksinerte vår minste mot kun stivkrampe da hun var 6 mnd. På kvelden da vi skulle legge oss fant vi henne opphovnet og utspydd i senga. Hun var så hoven i ansiktet at vi ikke kjente henne igjen. Vi kontaktet lege som beroliget oss med at dette sikkert gikk fint." Kunne ikke ha noe med vaksinen å gjøre." Det tok flere dager før hun så normal ut. Det kunne ikke være mat hun reagerte på, da hun ennå ikke hadde begynt å få annet enn pupp. Har lurt på hva som er i denne stivkrampevaksinen som ikke er en kombinasjonsvaksine. Kunne dette vært anafylaktisk sjokk? Hun er nå testet for allergier, og hun tåler ikke eggehvite eller nøtter. Men er ikke farlig allergisk mot noen av delene.
argus Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Det er litt underlig at du sier at hun fikk kun stivkrampe. I følge produktoversikten til Folkehelsa finnes det ikke en slik vaksine. Du må gå tilbake til helsestasjonen eller legen og be om å få det fulle navnet på vaksinen, evnt få med deg et pakningsvedlegg som ligger i alle vaksine esker. Det skal være notert i journalen hvilken vaksine som er gitt. Jeg søkte på www.felleskatalogen.no, det er ett oppslagsverk for alle medisiner og preparater som selges i Norge. Det finnes heller ikke noe stivkrampe vaksine der. Jeg mener jeg har lest at det kun lages stivkrampevaksiner sammen med difteri. Den eneste som er kun stivkrampe/difteri vaksine heter diTeBooster. I Felleskatalogen står det listet opp endel vivirkninger. Produkt oversikten på alle vaksiner er listet på Folkehelsas side, www.fhi.no. Gå i menyen og finn "vaksiner", deretter "andre vaksiner". Les i teksten til du finner ordet prisliste med strek under, da kommer hele listen med navn, produsent og priser fram.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Joda det finnes. Den heter Tetavaks. Finnes ikke på den vanlige listen, men kan bestilles!
argus Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Den vaksinen er jo ikke for små barn? Hvilken styrke / dose er den gitt til barn i da?
lillemormei Skrevet 24. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2006 Hei Har ikke vært her på ei stund... Tetavaks y5052-3 0,5 stod det i papirene hos helsestasjonen. Vet du noe om dette? Anyone? Lurer på om all vaksineringen til syvende og sist gjør oss mer og mer allergiske mot alt mulig annet...
Happy Ignorant Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Fant dette på fhi.no Tetanus(Stivkrampe) Preparatnavn: Tetavax 0,5 ml spr Bruk: Basisvaksinering og revaksinering mot tetanus Alder: Spedbarn, barn og voksne Dosering: Basis: 3 doser (0,5 ml) ved tid 0, 1 og 7-13 mnd. Revaks: 1 dose hvert 10. år Fra felleskatalogen: Tetavax Sanofi Pasteur MSD Vaksine mot stivkrampe. INJEKSJONSVÆSKE, suspensjon: En dose (0,5 ml) inneh.: Tetanustoksoid ≥40 IE, natriumklorid 41 mg, dinatriumfosfatdihydrat 0,5 mg, kaliumdihydrogenfosfat 2,4 mg, vann til injeksjonsvæsker til 0,5 ml. Indikasjoner: Profylakse mot tetanus (stivkrampe). Dosering: Injiseres s.c. eller i.m., i låret hos barn <1 år ellers i overarmen. Basisvaksinering: 2 doser med minst 4 ukers intervall. Boosterdose 6-12 måneder etter 2. dose. Revaksinering: Én dose gis 5-10 år etter basisvaksinasjon. Deretter gis én dose hvert 10. år.
lillemormei Skrevet 25. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2006 Tusen takk for hjelpa. Jeg lette, men fant det ikke... Har sjekket opp papirene hos helsestasjonen, men der står det fra folkehelsa at hun umulig kunne ha reagert på denne vaksinen. ?? Rart, fordi hun fikk ikke noe annet nytt denne dagen, og legen bekreftet at dette var en sterk allergisk reaksjon.
Gjest Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Jeg vet ikke om du har sett de dokumentasjonsprogrammene som var på tv2? Der vises det tydelig at folkehelsa lyver og trenerer saker som har med bivirkninger og komplikasjoner. De vet at det forekommer, men de ønsker ikke å innrømme det slik at det kan komme frem at det faktisk kan både være skadelig og dødelig å ta vaksinen. Om du ikke har lest den, så hadde jeg villet lese boken; VAKSINASJON. Hva er sanneheten om vaksiner? Denne komplikasjonen som datteren din har hatt på vaksinen skal registreres, men det er vanskelig når de benekter all sammenheng. Jeg kjenner jeg blir så utrolig provosert av folkehelsa! Her spiller de russisk rulett med våre barn, mens de lyver å sier at det er helt ufarlig. Det er så respektløst av de å benekte sammenhengen for foreldre som er redde for sine barns helse og for de som har mistet sine barn, kanskje bare timer etter vaksinasjonen inntredde. Det er merkelig at i land som USA har de forlengst innsett at det forekommer skader og dødsfall etter vaksinering. Der må produsenten betale en viss sum pr. vaksine som blir gitt, for at de skal ha penger til å betale erstatning til vaksineofre. Men den andre mørke siden av vaksinering er langtidsskadene. Det er utallige sykdommer som har eksplodert samtidig som vaksinens inntog. Kreft, MS, ME, asthma, allergier, autisme.....dette er bare noen.. Autisme f.eks er det en klar sammenheng med kvikksølv i vaksinene. Nå har de imidlertid fjernet kvikksølvkomponenten, men erstattet den med ett annet skadelig stoff. Men det man ser etter de fjernet kvikksølvkomponenten er at forekomsten av autisme har sunket drastisk. Vaksineforkjemperne mener jo selvfølgelig at man ikke kan bruke de statistikkene for å bevise at vaksinering er årsaken til mange autismeofre. Slik trenerer de alle bevis mot vaksinasjon. Hvilke skader den nye komponenten kan gi på kort og lang sikt er relativt ukjent. Det finnes så utrolig mange grunner til å ikke vaksinere. Det er et stort emne som man må sette seg inn i. Det er helt umulig gjennom ett innlegg å få frem hele historien. Så jeg vil igjen anbefale deg å lese den boken, den er lettlest og veldig informativ. Lykke til!
Happy Ignorant Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 Det er løgn at hun umulig kan ha reagert på vaksinen! Det er der folkehelsa svikter aller mest; de innrømmer ikke alvorlige skadevirkninger av vaksiner i det hele tatt, selv om det finnes utallige beviser og dokumentasjon på oppståtte komplikasjoner. Det er dokumentert alvorlige bivirkninger samt flere dødfall i tyskland og usa som inntraff umiddelbart etter vaksinering. Bivirkninger som døvhet, allergisk sjokk, hjerneskader, lammelser og guillaine-barres syndrom er i disse landene anerkjente komplikasjoner etter tetanustoksoid-vaksinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå