Gå til innhold

Hva slags tåteflasker velger dere? Og evt. brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Det er jo så mange ulike å velge mellom! Først så tenkte jeg at Dr.Brown er tingen (ønsker IKKE kolikk-barn!), men så hørte jeg at det var et styr å vaske disse flaskene. Så vet ikke om jeg gidder det. Jeg har allerede en Avent-flaske og de er vel også bra? Men da bør jeg vel også bruke Avent-brystpumpe (venter med å kjøpe det til jeg ser om den er bruk for) og ellers Avent-ditt og datt.

Har også fått ei Nuk-flaske, men vet ikke om åssen denne er. Grei nok?

Hvor mange flasker trenger vi egentlig, dersom man ammer (som jeg håper skal gå greit)?

Har hørt at Medela-brystpumper er fine for de kan man bruke til ulike typer flasker.

Jeg er som dere sikkert skjønner førstegangs og har ingen anelse!

Takker og bukker for alle svar!

Fortsetter under...

Brukt ikke flaska før ho va 7 mnd... amma tel ho va 8... da slutta ho a sæ sjøl.. Arva masse flaska som æ kjøpt nye smokka tel... bl.a dr. brown... kjørt di i oppvaskmaskinen på sånn 70 graders vask etterkvært... Har også to mam flaske kjøpt på butikk... disse e også anti-kolikk... vældi enkel å gjør rein førr de e så vid når du skrua dem opp....

Har avent brystpumpe som æ arva... brukt den ett par ganga... Det e jo ikke værre enn at du kvæl mælka over i nå anna om ikke pumpa og di flasken du har passa i hop...

Kommer ikke til å kjøpe noen flasker, for jeg har ikke brukt det til mine to andre.

Brystpumpe, derimot har jeg brukt masse! - Avent sin manuelle er god. Følger med en flaske der både med flasketut og en mer sånn tutekopptut.. var den tuten vi brukte..

Annonse

Vil anbefale deg å ha klart flasker og pumpe ja, som du sier så er det fint for deg å kunne ta deg en shopping/cafe-tur alene med venninner og slappe helt av og la pappan få mate (ellers må du jo hele tiden være maks 3 timer unna!)

Jeg kjøpte Avent-pumpe og flasker sist og syntes de var kjempebra !

Vi hadde kolikkbarn, og visst da iallefall at det ikke var flaskene som bidro til luft.

Avent-flaskene fås også i 2 størrelser, det er kjekt for den første tiden holder det med de små (125ml) og så kan du bruke de store senere (250ml)

Avent har også kjekke melkebeholdere som skrus rett på pumpa, da slipper du søl med å helle over i andre ting for å fryse ned.

(sist frøs jeg ned masse melk på slutten, den holder seg jo i 3 mndr i fryseren, så datteren min fikk to mm-måltider helt til hun var 1 år,selv om jeg sluttet å amme da hun var 9 mndr.)

Kommer til å investere i elektrisk pumpe denne gangen, fikk nesten senebetennelse i hånda for jeg måtte pumpe så mye sist.

:-)

Kanskje jeg kjøper en til da..mm.. grublegruble. Har litt lyst å prøve den Mam-flaska (tjihi den lilla farga er så fin..knis).

Avent sin manuelle ja, har skjønt at den er bedre å bruke enn den elektriske? Tror kanskje jeg går for den om jeg trenger det.

Jeg går og innbiller meg at jeg sikkert finner ut av om jeg trenger brystpumpe nærmere termin, men det er vel 3-4 dager etter fødsel at man først kan få skikkelig melkespreng?

(og jeg har IKKE lyst å sitte en lørdagskveld med det, uten brystpumpe,..har skjønt det er VONDT!)

Annonse

Har selv anskaffet meg 2 flasker og en brystpumpe og fryseposer (både flaskene og posene kobles dirkte på pumpen) fra Dr. Browns. Synes den er helt ok, og skal forhindre kolikk. Ikke noe problem å vaske disse (følger med flaskekost til ventilene). Er ikke sikkert det blir behov for noen av delene, men er meget fint å ha.

Det var lurt. Vet ikke om det blir sverige-tur på oss før termin, men det går vel an å spøøre om på apoteket her hjemme også det. Om man kan bytte den inn igjen etterpå mener jeg. Godt tips. Må undersøke det.

Synes det virker veldig tungvidt å ha flasker du ikke kan koble på pumpen, da må du jo helle videre og vaske opp tre enheter hver gang ?

Nei, da synes jeg Avent-systemet hvor du kobler enten direkte flaske, eller frysepose direkte på pumpa er kjempelurt.

Begynner å helle mot Avent sitt system jeg også ja. Og da er bare spørsmålet,- den manuelle eller den elektriske? Mye melk= elektrisk, mindre melk= manuell? Tja, ikke godt å vite. Inntrykket mitt er at de fleste liker den manuelle best, men ikke om man har mye melk. Kanskje lurt å spørre på Apoteket.

Jeg har kjøpt avent eletrisk brystpumpe. Synes hele den serien virker så praktisk.

Ang pumpen, er den lik avent sin manuelle (følger med manuellpumpe-deler). Så da kan man velge fritt hvordan man vil bruke den:) Koster litt over tusen kroner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...