Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei alle sammen.. ..hvilket etternavn er det vanlig å bruke som MELLOMNAVN? håper på mange svar og meninger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Del Skrevet 18. oktober 2006 Man gjør som man vil, men det som er mest vanlig er å bruke mammas etternavn som MELLOMNAVN og pappas etternavn som ETTERNAVN. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #3 Del Skrevet 19. oktober 2006 ja takk er jo det mest naturlige.. noen flere med meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
furia Skrevet 19. oktober 2006 #4 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er vel fremdeles mest vanlig at barna får fars etternavn og mors som mellomnavn. Det er mange som lager nytt etternavn av både mors og fars og det er flere og flere som bruker mors etternavn på barna. Kommer jo litt ann på om det er snakk om vanlige etternavn som Hansen, Johnsen etc eller mer skjeldne etternavn. Hos oss har eldste jenta mitt som mellomnavn og fars etternavn, mens yngste jenta kun har mitt som etternavn (med ny mann). Om vi skulle gifte oss skifter jeg ikke navn til hans, men kanskje han tar mitt?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #5 Del Skrevet 19. oktober 2006 Her har vi kun gitt barna pappans etternavn, ble veldig heavy med begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosalin Skrevet 19. oktober 2006 #6 Del Skrevet 19. oktober 2006 min sønn hare mitt etternavn og pappaens fornavn med -sson etter som mellomnavn. Fort gjort at mellomnavnet bare blir en bokstav, så jeg liker at han har mitt etternavn, som ikke ersånn kjempevanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twmt Skrevet 20. oktober 2006 #7 Del Skrevet 20. oktober 2006 mine barn har mitt etternavn som mellomnavn og pappan som etternavn nå hadde jeg kanskje ville gjort d annerledes. tatt mitt mellomnavn som deres mellomnavn ikke så mange som heter d. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire i familien :-) Skrevet 20. oktober 2006 #8 Del Skrevet 20. oktober 2006 Her har barnet pappas etternavn.begge våres etternavn er sånn passe brukt, og for meg var det ikke så nøye. Er jo bare et etternavn, kan jo bytte senere hvis det vil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå