Gå til innhold

hei alle sammen!! må bare dele dette med noen !!


silly er gravid :)

Anbefalte innlegg

Som jeg skriver i overskriften så trenger jeg å dele dette med none..

Jeg er nå .. 6 uker og 6 dager på vei.. og i dag fikk jeg blødning... æsj.. fysj-... og jeg har det ikke så bra.. ringte riksen og snakket med en gynekolog som ikke kunne berolige meg på noen måte.. vet at det er noen som blør tidlig i svangerskapet.. men dere som har opplevd dette skjønner sikkert min lille frustrasjon.. det at jeg ikke vet... og frykten for at den lille ikke skal sitte på rett plass... Har hatt en exu tidligere. Den gangen var jeg like langt som nå når jeg begynte å blø... men den gangen hadde jeg ingen tegn til graviditet.. det har jeg denne gang.. ømme bryst.. større bryst... trøtt .. og kvalm og selvfølgelig ofte på do..

Så denne gang er jeg litt tryggere på at det sitter på rett plass er bare litt redd for at jeg skal miste den.. sukk.. skal til tidlig ul den 30 oktober...... æsj..

Sånn nå har jeg fått lettet mitt hjerte.. det hjalp litt....

takker for at dere gadd å gå inn og lese og kanskje svare også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, dette er jo alle vordende mødre sitt store mareritt... Jeg er på dagen like langt på vei som deg. Ønsker deg all mulig lykke til, og som du sier så er det jo noen som opplever blødning uten at det er noe farlig... Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler med deg,er på dagen like langt som du er,jeg går nesten rundt og venter på å begynne å blø hver dag jeg,ekkel følelse,har hatt to sa...lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, synes det var uprofft av sykehuset å ta det på den måten. Jeg ville ha tatt kontakt med legen for å få henvisning tidligere til ul, dessuten kan leger ringe til akutten og få deg opp dit med en gang. For din egen skyld, jeg vet akkurat hvordan det føles, har opplevd det selv, og min lege ringte og jeg var på ul etter en time...

Det er forferdelig og gå og uroe seg.

 

Lykke til da iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blødninger i begge mine første svangerskap, og d gikk bare fint begge gangene!!! :)

 

Men, selvsagt ble jeg kjemperedd og fikk panikk for at jeg skulle miste. Så jeg ringte legen...

Med den første var jeg inne til en GU, og legen sa at alt kjentes normalt ut, og at jeg bare måtte dra hjem og vente og se. FORDI: d er ingenting de kan gjøre uansett. Desverre. Mister du er d som oftest fordi noe er feil fra naturens side, og det er ingen lege eller tidlig UL som kan forandre på det.

Jeg fikk jo beskjed om å ta d rolig da, og ei ukes sykemelding.

Det var det beste han hadde å tilby. Heldigvis avtok blødningene og alt gikk helt som normalt.

 

Samme m nr to, ringte lege, måtte bare se d an... Gjorde d, og d roet seg av seg selv.

Blødde friskt blod med begge to... Kanskje 2-3 dager, ikke store mengder da, men nok til å sette hjertet i halsen en stund...

 

Så d trenger ikke være noe å uroe seg for, og er noe alvorlig galt vil du nok få flere signaler.

Så jeg tror du skal slappe av så lenge, og se hva som skjer, forhåpentligvis går d helt fint med deg :)

 

Jeg krysser fingrer og tær!

Lykke til!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!

Slike historier roer en litt ned..

Jeg også vet at det ikke er noen ting hverken lege eller jeg kan gjøre for å avverge noe.. Er det noe galt så vil kroppen støte det vekk... men det er jo liksom ikke noe normalt.. Hadde en bitteliten blødning for en uke siden også.. da ble jeg kjempe redd og gikk å la meg.. våknet neste morgen og blødning var vekk.. men i går var det mer... vel... virker som det ha avtatt i dag ... Trøster meg med at om jeg skulle miste merker jeg det nok som du sier.. da vil det komme mye blod og mer klumpete tenker jeg.. og dette er kun friskt blod... Prøver ihvertfall og roe meg ned med det da...

Tusen takk for alle klemmer og kryssing av tær... og fingre...

Takk takk takk

Klem fra lille meg.. ( føler meg liksom ikke så stor )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med jordmor i dag, pga bekymringer ang blødning.

Jeg har det når jeg går på do.

Da ble jeg fortalt at 50% av gravide har 1 til flere blødninger, de første 12 ukene, kan vare opp til 20 uka.

Dette skyldes ofte livmortappen, som skraper på slimhinnene. når man er på do, har sex, løfter tungt, nyser hardt eller sitter lenge.

Da skal man holde seg i ro.

Og det med ul så seint er dårlig, ring en annen.

Jeg så hjertet på mandag, enda jeg blør hver gang jeg tisser.

Får ikke lov å ha sex:)

Men hvem ønsker det når man er så bekymret for den lille.....

 

stor klem og lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...