Tiasmas Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Er dert noen andre som har fått konstantert navelbrokk?... Har fått dette og i dag sa legen at brokken også går hele veien oppover magen, syntes dette er ekkelt, og vet vel egentlig ikke helt hva det er. Han beroliget meg med at det ikke har noe å si for tulla i magen, men jeg må jo ta kontakt hvis det blir vondt da... klarer ikke å la vær å være litt bekymra... er det noen som har noe erfaring med dette som kan deles?
jente+gutt+? Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg fikk konstantert navlebrokk ved 1.sv.ktr og det ble da konferert med både kvinnklinikken og kirurg, som begge mente det ikke medførte noen risiko for svangerskapet. Jeg har nå bare dager igjen til termin og det har gått helt fint, det sprengte og stakk litt akkurat idet magen begynte å vokse og navlen har jo stått rett ut siden da, men ellers har det vært ganske problemfritt. Planen er å operere den vekk nå etter fødselen. Ikke noe å spare på akkurat.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 brokk er at det har oppstått en svakhet i bukhinna sånn at mageinnhold (f.eks tarm) kan presses litt ut. Oftest ufarlig, hvis det lar se presse inn, er mykt og ikke smertefullt. Det de er redd for er at det kan bli stående fast. Da blir det vondt, og blodsirkulasjonen til den biten som er presset ut blir truet. Så lenge det ikke er vondt eller forandrer seg på annen måte, er det bare å slappe av : ) Tror forresten det er ganske vanlig å få navlebrokk under graviditeten.
Tiasmas Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2006 hos meg er det lissom rett over navelen og "halve" navlen som tyter ut... aldri sett sånt før heller jeg.. Kan du forklare hva navelbrokk egentlig er?... blir helt kvalm av å tenke på å opperere også... er vel sikkert ingen ting i forhold til fødselen... og noen ganger føles det ut som om tulla i magen trykker en arm eller fot ut der... blæ det er ekkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå