Gå til innhold

jeg er ingen pyroman!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får ikke fyr i peisen\ovnen!!

uansett hva jeg gjør, så blir det bare masse røyk, og jeg HATER bållukt for tida!!

(ja, veden er tørr, og ja, jeg bruker små pinner\vedkubber, og ja, avispapir og tennbriketter er også brukt)

nå har jeg fått sånn nesten ordentlig fyr i den ene kubben, så nå satser jeg på at ovnen blir så varm at det tar fyr bare jeg får litt mere trekk, men her i huset er det en kompressormata brannalarm, og den vil jeg IKKE skal gå!! orker ikke bråket!!

lykke til, til meg? jaa!! *nikker*

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på 1 time, sånn ca, så har jeg klart å få LITT fyr.. hehe

tror jeg gir resten av oppgaven til sambo :) hihi

klem!!

Skrevet

Hmmm... husker jeg styra noe veldig med det der i fjor da vi hadde peis... Har du prøvd å kun brenne masse aviser først så det blir skikkelig varme oppover hele pipa? Det funka når jeg fikk det tipset i hvert fall.....

Skrevet

hmm.. nei, ikke sååå mange aviser, men tror jeg har fyra opp nok.. men så har jo ikke jeg peiling, da..

klem, og takk for tipset!!

Skrevet

Sambo si at æ også må brenn masse avisa først....

Også bruka æ en heil dunge med fyringsbrikketta, masse never, og avispapir... også tørr ved :D

Men e ikke spes flenk å fyr... :D

Vi kan godt start klubb....

Skrevet

da gjør vi det, snupidupi!! ;)

vi har nok ingen sterk framtid som pyromane, nei...

...hvorfor skal det være så vanskelig å få fyr i en peis, når det er sååå lett å sette fyr på et hus??

klem

Skrevet

melder meg inn i klubben...

Eneste muligheten til litt varme er å dynke de første vedkubbene i tennvæske, da bruker det å gå greit... bare jeg husker å sjekke luftinga.... Har en tendens til å kvele ilden... Ville nok gjort det bra som Brannmann (kvinne :D)

Skrevet

jeg vurderte sterkt å bruke tennveske i sta, jeg også, men synes det virker litt skummelt??

uæææh! tenk om jeg fyrer opp huset i stedet??

klem

Skrevet

Neida.. bruker det kun på de første kubbene jeg legger inn... Da blir det bra fyr, og man kan slange inn en kubbe til... Og da ....:))

Det er ikke lett det der... Merkelig at når samboeren min skal fyre, så blir det fyr med en gang... Uten tennvæske, tennbriketter...kun med litt papir :(

Skrevet

det er bare flaks!! *nikker veldig!!* hehe

sånn var det der vi bodde før også, en gammel vedovn som bare han fikk fyr i..

denne vi har nå, er ny, og varmer godt, men liker den ikke...

i morra blir det tennveske!!

klem

Skrevet

Og hvis samboeren din er som min... Litt engstelig for at du skal sette fyr på huset... :)).... Gjem den i et eller annent skap :))))

Skrevet

Du har sikkert fått det til nå, men uansett her er et lite tips: hvis du har automatisk vifte - skru den av til du har fått fyr i ovnen. Og sett gjerne et vindu litt på gløtt så til ilden har fått godt tak.

Skrevet

Jeg bruker tennveske hver dag :)

bare pass på å hold hodet ditt et stykke unna når du tenner på, fikk svidd av litt hår jeg...hihihihhi

Skrevet

Det er viktig og få "bygd" opp litt under kubbene så det nok luft under.. krølle masse papir og legge under.. tørre kubber oppå.. bjørk med løs never eller gjerne noe flisete greier så flammene har noe og ta tak i..

men hva er det med menn og oppfyring? har de naturlig talent?? min mann er også veldig god på det..

Skrevet

tror menn er mere pyromane enn oss kvinner!!

det er vel bare sånn det er.. hehe

konklusjonen er klar! når vi er hjemme begge 2, så får han fyre opp. skal heller klare meg med tennveske når jeg er alene!! ;)

klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...