Gå til innhold

Etter 11 år på p-pillen skal jeg slutte om 5 små piller....

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips? skjønner at det kan ta lang tid før jeg blir gravid...., har kjøpt inn clear blue digitale eggløsnigstest, er den bra? lett å bruke? er ganske uvitende på el område, skjønner av innleggene at jeg har ganske mye å sette meg inn i fremover..hva betyr lateral et eller annet som skal være samtidig med el?

Fortsetter under...

vel, det kan være en ide å bruke annen prevansjon en stund fremover (kondom) så kan syklusen din få stabilisere seg før du begynner prøvinga for alvor.. så slipper du å lure og bruke en formue på tester fordi du ikke vet når du har mens..

skal dytte opp infosiden til deg, så kan du lese litt på den, kortfattet, god info:)

Jeg har også akkurat sluttet på p-piller, men har gått på de kun 1 år da... Fant EL (uten tester) i forrige uke. EL-smerter, EL-slim osv. Men nå kjenner jeg kroppen min ganske godt ettersom jeg har vært prøver før (har 2 barn), så da er det kanskje lettere å legge merke til det som skjer.

Du kan jo sjekke symptomer på EL før du evt begynner å teste. Se på www.pernille.info for mer infomasjon om det.

Lykke til!

Hei!

Jeg hadde gått på pilla sammenhengende i 8 år når jeg sluttet og vi skulle prøve å bli gravide. Jeg tenkte meg at det kom til å ta litt tid så jeg stresset ikke. Men vi brukte ikke annen prevensjon etterpå. "Tar det som det kommer" Jeg hadde 2 mens perioder. Satte meg litt inn i når jeg hadde eggløsning og sånn. Da jeg hadde fått mens nr 2 bestemte jeg meg for å ikke vite når jeg hadde eggløsning. Vi hadde sex når vi hadde lyst, og jammen gikk det ikke på 3 forsøk. Så mitt råd til deg er å ta det helt med ro. Ha sex når dere vil og ikke stress. Det høres lett ut, men prøv. Og ikke gi opp om det ikke går de første gangene.

Masse lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...