Gå til innhold

vann

~anette & lukas + ella ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gir dere vann til 3 mnd gammel baby? Burde jeg og begynne med det? Vil han spise like mye eller mindre da? Lure, lure...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å gi vann til en baby på 3 mnd. Hvis han får mm så får han all drikke han trenger der. Kun hvis det er veldig varmt kan det være greit å gi litt vann. Ellers så kan han bli mett på vann og spise ikke den mm/mme han trenger.

Og husk å alltid koke vannet til små snupper.. :o)

Skrevet

ok, takk for svar :)

Skrevet

Lurt å venne til babyen å drikke vann fra tidlig av. Gi på en skje, så blir han vant med smaken. Da kan du gi vann som tørstedrikk senere, til mat eller når han bare er tørst. Vann er mye sunnere enn saft, juice osv...

Skrevet

Ja, har egentlig begynt å gi han litt vann på skje så han skal bli vant til smaken. Skal vente med å gi han annen drikke til han er gammel nok til å spør etter det selv :)

Skrevet

Pjokken vår er noe eldre, (7 mnd) og spiser nå fast føde. Jeg er ganske fornøyd med at vi introduserte vann til han fra tidlig av. Han var vel omtrent på alder med din. Nå drikker han vann til middagen er det går ned på høykant.. Men vi ga med skje ganske lenge, sikkert til han var nærmere 5 mnd. Poenget er vel ikke at han skal drikke seg uttørst, men at han blir vant med det.

:-)

Skrevet

Vil bare si at vi ikke ga snuppis mye vann før vi startet med å gi grøt da han var ca. 6 mnd og det var ikke noe problem med å starte å drikke vann da. Så det funker det også :o)

Skrevet

Miss Piggy:

Gav du han vann på flaske mens han spiste grøt?

Lurer på om jr skal få vann også, han spiser grøt til kvelds og jeg ammer han på sengekanten etterpå så jeg vet ikke om det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...