Gå til innhold

Skjønner ingenting lenger ift terminen


onam * mai 07 + september 08

Anbefalte innlegg

Hei

 

Var hos legen i går der hun blant annet regnet ut terminen. Hun tok utgangspunkt i 1. dag i siste mens som var 27.8. Da kom hun fram med 18.6. Hæ tenkte jeg. Jeg har jo regnet ut det samme men kom fram til 5.6.07.!

 

Nå skjønner jeg virkelig ikke noe lenger. Er like langt på vei (7+5), men med to ukers forskjell i datoen.

 

Vi får vel bare vente på UL og ta det derifra...

Noen andre som opplevde dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En til som er litt forvirret. Hadde første dag siste mens 16.8. legen regnet da ut at jeg var 7+4 med termin 24.mai ,på babyverden.no la jeg inn samme tallene men da var jeg 8+5 me termin 27.mai. Regnet jeg ut fra termin legen ga,da er jeg 9 uker på vei. Så jeg gleder meg til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg legger inn datoen som legen gav meg på babyverden er jeg bare 5+4 uker på vei. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den legen din har sikkert bommet fælt!! jeg har termin 16juni med første dag i siste mens 7 september så her er det noe galt som ikke riktig ;) Har du regelmessig syklys forresten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har regelmessig syklus. I allefall det siste halve året. Før det var det noen ganger litt uregelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå har jeg 28 dagers syklus. Før hadde jeg 28 eller 30 dagers syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med de opplysningene der og første dag på siste mens 27 var det det? så får jeg opp 7+3 på terminkalkulatoren til babyverden. med termin 5juni.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er det jeg også får. Tror også hun må ha bommet skikkelig. Kikket gjennom helskort for gravide og syntes at jeg hadde en høy bmi. Der har hun også bommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok bare det at legen har lagt til 2ekstra uker sånn at hun har regnet 42uker. Jeg sitter og kikker på en kalender i bladet gravid og der bruker de 42uker. Det er for å ha et slingringsmonn på +/- to uker ;)

De fleste føder mellom uke 38 og 42 leser jeg her ;)

Så gå ut ifra termin 5juni du så ser du heller å det blir til på din første ul ;)

 

KOs deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde spørre denne legen om åssen hun har regnet ut terminen din og bmi'en. Kan jo hende hele legen er inkompetent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. da har hun vel regnet med 42 uker. får spørre henne når jeg skal innom henne igjen om 5 uker.

 

Takk for svar i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei onam.

Jeg hadde første dag i siste mens dagen etter deg, 28.08. Og legen min(legesekretæren) regnet ut termin til 06.06. Da tastet hun inn datoen for siste mens på dataen, så regnet den automatisk ut. Dette er også det kalkulatoren på babyverden.no regnet ut. Jeg er 7+3 idag 19.10.

Så det er 99 % sikkert at legen din har regnet feil! Dersom du hadde IKM 27.8. har du foreløpig termin 05.06. og er idag 7+4.

Ta det opp med henne neste gang, også i forhold til BMI, det kan jo være alvorlig å slurve sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...