Crazywoman Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Ser at du fremdels kun gir pupp og litt fruktmos til babyen din. Jeg har en liten jente på 9,5 mnd som nekter å spise skive eller noe med klumper. Da brekker hun seg og SPRUTSPYR! Min helsesøster sa jeg måtte passe meg for at hun ikke blir sær i matveien eller ender opp med å aldri kunne spise mat med klumper.... Jeg blir jo litt stresset av dette. Også med tanke på at hun en dag skal til dagmamma eller barnehage. Hva om hun ikke klarer å spise skiver? Vår mat klarer hun heller ikke, for får den ikke most nok... Hva tenker du???
Blomman Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg tror de kommer til å spise om en stund likevel- endel hs er så bekymret for at vi skal gi dem uvaner som at de får nattpupp, at vi bærer dem for mye (bærer i ringslynge og bæresjal), at de ikke begynner med fast føde tidsnok osv osv Vår hs sier at lillegutt er heldig som får starte med fast føde i sit eget tempo. Nå skal jeg fortelle dere en fyfy hemlighet her inne på småtroll - hehe Han spiser ostepop... huffameg. Neida jg forer han ikke på det altså, men i helga spiste han minst tre små buer- og da spiste han! Så vi prøvde med litt grøt igjen da - m sukker på folkens !(huffameg igjen- tenk dere - Blomman som maser så fælt med Anbefalinger for spedbarnsernæring!) - men neida ikke mer en enn halv ts gikk inn og så knep han igjen munnen slik han pleier med det meste vi prøver å gi han. Joda far har prøvd å mate, bestemor har prøvd og barnepika og. Men et nytter jo ikke å tvinge dem da. Tror ikke at de leie i matveien for de ammes for lenge nei. Tenk hva de sikkert gjorde før i tiden da de ikke hadde disse anbefalingene og ikke minst hs med grøtprss og lignende - jo de ammet nok lenge og begynte med fast føde når barna virket klare for. Har aldri om friske unger som ikke har lært seg til å spise skiver eller mat med biter i jeg. Matleie unger kan en få enten en begynete med grøt ved fire mnd eller 6 mne eller ventet med fast føde til de er ett år (noen gjør det for å forebygge/utsette allergier) våre barn kommer og helt sikkert til å spise mat om en stund - bekymrer meg ikke jeg i allefall (men skal ikke si at jeg ikke gleder meg til det iallefall - det skal bli godt å sette han igjen så far kan mate mens jeg er borte ja!)
Crazywoman Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2006 TUUUUUUUUUUSEN takk for svar:) Godt å høre!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 GIR DU OPSTEPOPP TIL BABYEN DIN!??????????? Det er det værste jeg har hørt! Burde ringe til barnevernet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå