Gå til innhold

Påkledning i barnehage.. Er ikke dette utrolig mye klær når det er 13-14 grader ute?

Anbefalte innlegg

Tempraturen ligger på 13-14 grader.. Det var ikke mye vind, og når jeg hentet henne i bhg i går, så hadde hun følgende på seg:

Ullbody

bomulls strømpebukse

joggedress

og troll dress med innerforet som er i ull.

Samt høst/vintersko (viking gortex sko)

Jeg har sagt til dem i bhg. at jeg synes de kler for mye på jenta mi på 13 mnd.. Men de står på sitt og sier at hun må ha såpass på seg, fordi hun sitter jo i ro av og til også.. (Hun går selv, og har gjordt det 1 måneds tid. Så hun er ikke mye i ro..)

Er det jeg som er helt på jordet eller?? Jeg lurer på hva de skal kle på henne når tempen går ned mot 0 og - ??

Fortsetter under...

Jo, det høres mye ut. Kunne vel droppet toppen på joggedressen samt innerforet på Trolldressen. Min gutt har for tiden vanlige inneklær under Trolldress uten for. Goretexen har vi også funnet fram, de er nok litt varme nå, men jeg synes små joggesko er for kaldt. Og Goretexen puster jo. Hvorfor lar du ikke bare foret på Trolldressen bli hjemme så kan de ikke bruke det iallfall? Vi har ikke tatt det med ennå. TEnkte vente til desember eller noe jeg da.

Enig med det svaret du fikk over her. Men det skal ikke være nødvendig å måtte ta med klær hjem fordi de kler på for mye. Stakkars jenta, kommer til å fryse til vintern når hun ikke har mere klær å få på. De bruker jo opp tøyet før det nærmer seg minusgrader jo! Jeg ville tatt en alvorsprat med pedleder på avdelingen. Det er faktisk sånn at barnehagen skal funger i nært samarbeid med hjemmet. Og det er DU som bestemmer når det kommer til stykket. Ved påkledning gjelder sunn fornuft og det bør de som jobber i barnehagen ha en god porsjon av spør du meg.

Vel, synes de kler greit på ungen din jeg....

For det føste TROR vi at små unger løper hele dagen...men når de er KUN 13 mnd. sitter de faktisk MYE i ro i sandkassen osv. De er så små at de ikke er "me i leken" sammen med de store. Da tenker jeg på springe, leke tikken osv. osv.

De sitter ganske mye. Inne springer og leker de mer, men ute er alt annerledes ofte.

Men, de kunne kanskje ha droppa joggedressen. Det lureste å ha på ungene er lag på lag med ULL. Joggedressen "hindrer" bare varmen i å sirkulere. Altså, ullundertøy, ullstrikkebukse og ullstrikkegenser (tynn strikk) og Trollparkdressen med ullfor. Men dette er jo på KAAAALDE dager. På en dag slik som du nevner kan det likeel personalet har rett..... de ser ungen din, go viss ungen sitter mye i sandkassen, ja, da er det faktisk kaldt. Kroppen må gradvis venne seg til kulden, så det ungene har på seg i barnehagen nå, er ofte slik de har på seg om 1 mnd. også. Vi venner oss til "kulden", viss dere skjønner-uten å fryse om 1 mnd. selv om vi har de samme klærne i okt. som i nov.-desember

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...