Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Er 26 uker i morra, og alt vi har handlet er en sprinkelseng som står klar på soverommet vårt. Er førstegangs, og det er ikke så lett å vite om alt som er greit å ha, og hva som bare blir unødvendig. Jeg har begynt å tenke veldig på hva slags "store" ting vi etterhvert skal kjøpe inn... En ting jeg er veldig usikker på - er det greit med en vogge i stua den første tiden? Tenkte i tillegg til sprinkelsenga som står på soverommet? Kan jo være greit å ha bebi'n der ute sammen med oss om dagen, når han skal sove? Eller er det bare å bruke bagen til vogna da?
Victorials Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Vi skal ha vugge i stua.. Men det er mest bare fordi vi får en av svigermor... Men er jo ganske praktisk å ha et sted der du kan legge barnet ned uten å springe ut til soverommet.. Synes jeg da...
kokko Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 jeg hadde en liten vugge i stuen i tillegg til sengen på rommet, men det var fordi at soverommet var i 2 etasje mens stuen var i 1. når har vi flyttet til et større hus så nå har vi stuen og soverommet i samme etasje så nå tro jeg ikke at jeg trenger det. kansje bare for min skyld. lyst å se den lille hele tiden
Maisie Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Har veldig lyst på en vogge, men pga økonomi, så blir det sprinkelseng på soverommet og ev vognbagen på stua. Holder på å regne ut hvor mye vi må ut med for alt vi regner med å kjøpe inn, og blir helt svett ved tanken på tusenlapper som flyr. Holder på å pusse opp badet nå, og så er jula rett rundt hjørnet (i alle all føles det sånn). Så vi kommer til å kjøpe det vi trenger, og så ønske oss resten til jul, ev kjøpe selv etterhvert.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 vi skal ha vogge i stua men bare fordi vi får den av min bestemor. ho vil så gjerne at vi skal bruke den siden ho selv lå i den og alle barna hennes og barnebarna.. tror ikke jeg hadde kjøpt en vogge egentlig..
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Sambo er snekker, så han skal lage ei ! Og den kommer vi nok til å bruke i stua ja..
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Hei. Vi skal låne en vogge som er i familien. En skikkelig gammel en. Men jeg kjenner noen som brukte 4000 kroner på ei ny og så endte de med at ungen ikke ville sove i den. Så jeg ville ha tenkt meg om før jeg bruker masse penger på en iallefall. Kanskje noen selger brukt på FINN.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 koooselig med vogge..vil gjerne ha det i stua jeg :)
ejiec++ Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 jeg regner med at babyen ligger i vogna når vi er i stua - gjorde det sånn sist i alle fall. Nå har vi soverom vegg i vegg med stua, så jeg har egentlig ikke det store problemet :-)
Love2bemom Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 Vi skal ha vugge i stua...Min kjære bestefar holder på å lage=) Uansett ville jeg hatt noe i stuen,sånn at babyn lærer seg å kunne sove selv med lyder rundt seg, og at det blir enklere.Og selvsagt er det betryggende å kunne titte nedi vogga når man går forbi=)
hæppi;) Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har også lyst på vugge. Men kom til å tenke på- kan det bli et problem at bayen venner seg til å bli vugget i søvn, og dermed ikke vil ligge i vanlig seng?
Love2bemom Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 Men den kommer jo til å bli trillet i vogn oxo...om natten skal babyn ligge i senga på soverommet vårt da...men det vil jo vise seg,kanskje babyn ikke liker å ligge i vugge en gang=)
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 Er jo greit, men trenger du det virkelig???
cecilie stolt mamma :) Skrevet 18. oktober 2006 #14 Skrevet 18. oktober 2006 Vi skal også ha vugge på stuen ..
Love2bemom Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har ønsket meg vugge,men når min bestefar skal lage(arvegods)til sitt første oldebarn, da er det xtra stas! Nå koster jo vugger litt, så har man dårlig råd, er det nok ingen viktig ting å ha...som nevnt, så skal jo noen bruke vogna=)
milva76 Skrevet 18. oktober 2006 #16 Skrevet 18. oktober 2006 Vi skal ha Leandervugge. Kommer til å ha stativet i stua og kroker på soverommet og på kjøkkenet. Vi kommer til å bruke den som "nattseng" også den første tiden. Har kjøpt sprinkelseng på auksjon som skal stå på barnerommet.
ormeynglet Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 Vi fikk en flott vugge i gave fra besteforeldre når snuppa ble født i fjor, og den hadde vi stående på stua. Jeg syns det var veldig kjekt å ha henne der i begynnelsen så jeg kunne kikke opp til henne når jeg ville. Dessuten så ble hun jo vant til å ha lyder rundt seg. Denne gangen blir vi å bruke vugga som seng de første mnd inne på soverommet (vegg i vegg med stua da), for tror ikke det vil funke så bra med ei nysgjerrig storesøster hvis den står på stua. Er ikke nødvendig, men veldig kjekt hvis man har vugge da. Men tror nok ikke jeg hadde investert selv hvis vi ikke hadde fått den.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 Det er jo koselig da hvertfall! Ha babyen i nærheten av der man selv er. Vi skal ha en som min far snekkret til meg og mine søsken
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Ja det med vugging har jeg også tenkt på, kanskje det er lurt å ikke bruke vuggingen så mye, eller? Er jo ikke bare kjekt at de venner seg til det da.
Kokla Skrevet 19. oktober 2006 #20 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg kjøpte en på FINN til 200 kr som vi skal ha i stua, så det finnes muligheter til å få kjøpt en billig brukt èn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå