Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 hurra... not!! hadde håpe på å sleppe.. men neida.. i dag målte jeg bs til 11.2... fan!!! ringte legen, og fikk time med en gang.. så var det til dia sykepleier, og lære å sette sprøyte... sukk... så i kveld skal jeg ta den første sprøyta...
Ellen81 Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Ååå... Så kjedelig! Men, det er jo tross alt bedre å sette ei sprøyte enn at blodsukkeret blir alt for høyt. Det er jo ikke bra for hverken deg eller den lille... Har du prøvd å spise Krom tabletter...? Det hjelper for søthunger og er vist ikke skadelig for barnet. Hvis det kan hjelpe deg, så er det jo verdt å prøve. Så kanskje noen ting blir litt lettere... Lykke til! Det ordner seg nok
Margeritt Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Det var leit! Hvor langt i svangerskapet har du kommet? Jeg er i uke 28, og har målt blodsukker lenge. Glemmer dessverre ofte å gjøre det, men har hittil hatt tilnærmet normalt på måling av langtidsblodsukker på sykehuset. Redd for det har endret seg etter uke 25. Føler du at du har vært flink med sukkerholdig matvarer frem til nå? Jeg begynte så godt, men har ikke vært flink etter at jeg så at jeg ikke fikk noen høye verdier... Lykke til!
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 jeg er i uke 24.og det er i uke 24, at behovet for insulin blir høyere.. og det har det nå blidd.. jeg har type 2 diabetes fra før av, og har ligget på et passelig bra nivå.. rundt 4 før mat, og 6-8 etter mat.. men plutselig fikk jeg måling på 6.8 før mat, og 11.2 etter mat.. og da spiste jeg grovt rundstykke med skinke og agurk, og drakk fun light.. med andre ord.. det burde ikke ha hoppet så høyt.. du må huske at når du måler langtids blodsukker, så er det bare et gjennom,snitt av hva du har hadd de 3 siste måndene.. så hvis ditt langtids ligger på eks 8, betyr ikke dette at du har hadd 8 hele tiden.. men du kan ha vært nede i 2, en gang, og da må du jo opp i 7 for at det skal kunne bli et gjennomsnitt på 8.. skjønner du? (men det vet du sikkert) det er veldig viktig å huske å måle, før mat, og 2 timer etter mat.. det er babyen din som vil lide, hvis du går med for høyt blodsukker..
grycath Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Så kjedelig.. Er det svangerskapsdiabetes da eller hadde du diabetes 2 fra før`? Jeg spør fordi jeg har en datter med diabetes 1, og hun må jo ta insulin 5 ganger daglig, det er så kjiipt, hun har akkurat blitt 7 år. Men skulle faktisk ønske jeg kunne bytte med henne, tror det er litt lettere å være voksen med diabetes enn et lite barn. Lykke til forresten..=)
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 ja. har type 2 diabetes. har hadd det i snart 3 år.. ca. tror nokk det er lettere for en voksen enn et barn. barn er grusomme mot hverandre. og vi vil jo bare våre så lik alle andre som mulig.. ikke stikke seg ut i mengden.. men det bli tungt med diabetes...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har en sønn som fikk diabetes type 1 for to år siden han er 10 år nå.. Som du sier så skulle jeg også ønske at jeg kunne hatt diabetes istedet for han.. Det er så jævlig.. Og forståelsen fra skolen er lik null.. De påpeker hver gang vi er i prat at jeg må få blodsukkeret hans stabilt, det hjelper ikke hva jeg eller diasykepleier har sagt.. Jeg føler meg som en båndopptaker og gjentar meg selv hver gang.. Hvordan har dere det..?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 unnskyld <3lilles spire<3 det var ikke meningen å ikke si noe om at du måtte begynne med insulin.. Hvet utmerket godt hvordan du har det.. Det er så grusomt, men heldigvis er det å få hjelp.. Jeg ble så oppi det når jeg så at det var andre her inne som har barn med diabetes, at jeg glemte av deg.. Tilgir du meg...?
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 hehe.. selfølgelig !! ingenting å tilgi.. ) håper bare jeg ikke trenger insulin etter fødselen. det hadde vært flott!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå