Gå til innhold

Bitte lite embryo???


Gjest

Anbefalte innlegg

Sitter og funderer på en ting gyn sa i går.. På innvendig UL så han at hjertet hadde begynt å slå, men at embryoet bare var 3,3 mm langt... I følge kalkulatoren skulle jeg være 7+0 i dag, men når jeg ser på størrelsen til embryoet tilsvarer jeg nesten ikke en gang at hjertet skulle slå.. Huff.. Nå ble jeg forvirret.. Men det er vel sånn at alle embryoer vokser forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille var også litt over 3mm når jeg var ca like langt. Men gynekologen sa at det var helt vanlig størrelse, og hjertet slo. Jeg ble også litt satt ut fordi alle beskrivelser av svangerskapet sier at den burde vært mye større enn som så. Men når legene sier det er normalt så må vi jo ta dem på ordet. Håper jeg da... For jeg har vært litt bekymret pga dette, syntes det virket litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum.. Ja, men forsovidt kan det hende gyn har rett når det gjelder meg. At jeg hadde EL på dag 20 i stedenfor 14, og at jeg dermed er ca 1 uke kortere enn jeg er.. men men.. Skal tilbake om 6 uker og se hva som har skjedd da, men ha sa at han måtte justere terminen etterhvert. Skulle ta det neste gang.. Jeg stoler på at han har rett.. Så lenge hjertet slår må det jo være supert ;)

 

Tror vi skal høre på gyn jeg simsala ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forsåvidt også at jeg har fått en for tidlig termin hos legen, for mine sykluser pleier ikke være på 28 dager, men har snarere vært på alt mellom 30 og 35 de siste mnd. Hjertet slo ihvertafll her også, og han sa jo at det var normal størrelse når jeg spurte. Tror de vokser litt ujevnt.

 

Jeg skal ta blodprøver ol om et par uker, så jeg bare regner med at alt er normalt frem til det. Jeg er 9+5 idag og føler at det er på tide å slippe tak i den værste frykten. Det er tross alt bare et par dager til jeg har et forster i magen=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Da er vi i samme situasjon egentlig ;) jeg er 8+1 i dag, men tror at jeg er litt kortere.. Og det syns jo på embryoets størrelse.. Men på 2 måneder så kjenner ikke jeg veeeldig godt syklusen min, så det kan hende at EL var den 20. istedenfor den 14. liksom.. Og da er jeg allerede en uke etter. Så det kan nok stemme.. Men da må jeg ha en bra utvikling av HCG. For jeg tok testen 5 dager etter IKM og da lyyyyyste den mot meg etter bare noen sekunder.....

 

Jeg tok blodprøver på tirsdag, så jeg regner med at de ringer hvis noe er galt, men hjertet slår jo så jeg roer meg med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg i toppform i dag.. nå skal jeg ned på butikken og kjøpe MASSE frukt, så legge meg på sofan og hvile til kl 16.30, for da skal jeg dra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...