pinky84_ Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 klør kjempemye og har jort d i flere uker nå under armene, spessielt under den ene, er oxo litt rød... kan det være sv. kløe?? er det farlig? bør jeg ringe til legen ?
moby dick Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg klør også sinnsykt under armene, også på leggene. Spurte legen min om dette, og hun kunne si at det helst var kløe under føtter og i hender som hadde sammenheng med svangerskapskløe. Hun tok en test og kunne avkrefte savngerskapskløe. Hun mente og at generell kløe kunne skyldes hormonforandringer(at det ville gi slike reaksjoner hos noen)-så kanskje vi bare er heldige.........Er du engstelig, så be om en test hos legen. Lykke til videre!!!
adelia*termin 18/10* Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 prøv å bytte deo, kan jo hende du er blitt litt følsom for sånne ting
pinky84_ Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2006 har prøvd d meste sånnt. ikke bruke deo,ikke bruke såpe, bytte såpe, brukt lactacyd såpe, hydrokortison, og eurax, så føler eg har prøvd d meste... Tar meg en tur til legen i morgen og får tatt prøver... koster det noe da tror dere??
Blomst65 Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Hei, hadde selv svangerskapskløe. Min erfaring tilsier at man kan klø hvorsomhelst - jeg klødde nesten overalt. Gjerne på forskjellige steder -utslett fikk jeg til slutt på magen og brystet. Små, spredte prikker. Begynte med kløe nederst på tomlene og nedover underarmen, men fikk aldri kløe under føttene (som legen vil spørre om). Dersom du klør skal du alltid nevne dette for din jordmor/lege og det bør bli tatt blodprøver: gallesyre (fastende), asat og alat. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå